مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی اموردرمان وزارت بهداشت از ابلاغ بخشنامه‌ ممنوعیت استفاده از تلفن همراه کارکنان بخش درمانی در حین کار خبر داد.

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه کارکنان مراکز درمانی درساعات کاریبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا عسگری مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: بر اساس اظهار نظر متخصصان و کارشناسان صاحب نظر حوزه فرهنگ و رسانه، استقبال، میزان استفاده و صرف زمان کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان اینترنتی بیشتر از کشور‌های توسعه یافته است و استفاده غیر اصولی از فناوری‌های نوین در محیط اداری و اوقات مفید کاری می‌تواند مخرب و حقوق گیرندگان خدمت را متاثر کند.

وی افزود: از طرفی براساس گزارش‌های دریافتی و مشاهدات عینی در بازدید‌های نظارتی از موسسات پزشکی، درمانی استفاده کارکنان مراکز درمانی از تلفن همراه و مشغولیت ورود به شبکه‌های اجتماعی در حین انجام وظیفه موجب نگرانی در کیفیت ارائه خدمات درمانی می‌شود و کاهش ایمنی بیمار، رعایت نکردن حقوق گیرندگان خدمت، سلب اعتماد بیماران، گسترش عفونت و اختلال عملکرد تجهیزات حساس پزشکی و ... را در پی خواهد داشت.

عسگری با بیان این که فرهنگ سازی و اعمال نظارت‌های مستمر به منظور کنترل و استفاده متعارف از تلفن همراه در موسسات پزشکی و بالاخص بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه کاملا ضروری است، تصریح کرد : به همین دلیل از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه کاربری غیر متعارف تلفن همراه و ورود به شبکه‌های اجتماعی در محیط کاری و شیفت فعال همکاران درمانی، غیرمجاز و ممنوع اعلام می‌شود و مسئولیت نظارت و کنترل آن با مسئولین مرتبط خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور رعایت حقوق بیماران، موضوع فوق در سنجه‌های ۱ و ۲ از استاندارد "ح-۲-۲" محور حقوق گیرنده خدمت در استاندارد‌های اعتباربخشی نسل نوین ابلاغی سال ۱۳۹۵ مورد تاکید قرار گرفته و بیمارستان‌ها بر اساس آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

استفاده از تلفن همراه در ساعات کاری ممنوع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار