استاندار آذربایجان شرقی گفت :تدوین بسته حمایت از اشتغال روستایی فرصت مغتنمی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهاست و ادارات و دستگاههای ذیربط باید از طرح های تولیدی روستایی حمایت کنند.

پرهیز از بروکراسی در توسعه روستایی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ،در کارگروه اشتغال روستایی افزود : متاسفانه پیش فرض های غلط با تبدیل بهپرهیز از بروکراسی در توسعه روستایی آذربایجان شرقی قانون ، اصل روند کار را کند می کنند و لازم است قوانین دست و پا گیر و بروکراسی های اداری را کاهش دهیم.


مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه متولی طرح اشتغال روستایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است گفت: این طرح ها اشتغال محور است و رسته های مختلف تعیین شده و با ثبت نام در سامانه کارا اجرایی خواهد شد.


کرمی افزود : ثبت نام اولیه باید از طریق دستگاههای اجرایی انجام شود چرا که ارجاع روستاییان به کافی نت ها علاوه بر تحمیل هزینه های بالای ثبت نام برای روستاییان باعث سردرگمی آنها خواهد شد.


مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری نیزهدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال معین و موفق در کوتاه ترین زمان ممکن دانست و گفت: طرح های سرمایه گذاری می توانند از ظرفیت های مشاوره ای، طرح های توجیهی و بازاریابی و نظایر آنها از طرف دستگاههای دولتی بهره مند شوند.


هاشم زاده خاطرنشان کرد : در پرداخت تسهیلات برای طرح های اشتغال روستایی، زمین روستایی، سفته و اسناد روستایی باید پذیرفته شود.


در قالب طرح حمایت از اشتغال روستایی از مجموع 12 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای کشور، 440 میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده است و 4 بانک عامل نیز برای اعطای وام روستایی مشخص شده اند.

انتهای پیام/خ

 پرهیز از بروکراسی در توسعه روستایی آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.