استاندار اصفهان گفت: دولت متعهد به خرید برق تولیدی زباله سوزها است که بهتر است به جای ایجاد واحد کمپوست ایجاد واحدهای زباله‌سوز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به پیشنهاد ارتقای مناطق امن پناهگاه حیات‌وحش موته به پارک ملی، اظهار داشت: باید طرح اولیه به منظور استفاده از این منطقه برای گردشگری و تبدیل به پارک ملی با همکاری بخش خصوصی تهیه و با توجه به مصوبات و قوانین ملی در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی در ادامه در خصوص درخواست ایجاد واحد کمپوست برای شهرداری‌های مبارکه، دهاقان و شهرضا، اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا زباله سوزها جایگزین تولید کمپوست شده است که اثرات زیست‌محیطی هم به دنبال ندارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت متعهد به خرید برق تولیدی زباله سوزها است، گفت: بهتر است به جای ایجاد واحد کمپوست ایجاد واحدهای زباله‌سوز مورد توجه قرار گیرد.

مهرعلیزاده تأکید کرد: باید با حضور فرمانداران و شهرداران این 3 شهرستان و سرمایه‌گذار این طرح در جلسه‌ای به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانی اصفهان با بررسی همه جوانب در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

گفتنی است در این جلسه ۷۰ مورد پیشنهادات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان به تصویب رسید و همچنین گزارش جهت‌گیری‌های ملی آمایش سرزمین و اولویت‌های توسعه استان در خصوص تقسیم استان به ۶ منطقه و همچنین مغایرت‌های طرح‌های مصوب با این جهت‌گیری کلی ارائه و به تصویب رسید و مقرر گردید جزئیات این طرح در جلسات آینده بررسی شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.