آمار قربانیان حمله ترکیه به منطقه عفرین در شمال غرب سوریه به یکصد و هفتاد و دو کشته و زخمی رسید.

۱۷۲ کشته و زخمی بر اثر حملات ترکیه به عفرین سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، منابع محلی اعلام کردند حملات هوایی ترکیه، منازل غیرنظامیان را در روستای جلمه و دو ناحیه بلبل و جندریس هدف قرار داد. از طرف دیگر مرکز آشتی روسیه در سوریه از آواره شدن بیش از هفتصد نفر از اهالی شهر عفرین در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد.

خبرنگار العالم گزارش داد: عملیات نظامی ترکیه در حومه شهر عفرین برای ششمین روز متوالی ادامه یافت و شماری از غیرنظامیان و عناصری از یگان‌های مدافع خلق کُرد در اثر حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه که چند نقطه در روستا‌های جلمه و حمام در حومه ناحیه شیران در حومه شهر عفرین را هدف قرار داد، کشته و زخمی شدند.

آمار قربانیان عملیات ترکیه در شهر عفرین و حومه آن تا این لحظه به ده‌ها تن رسیده است که زنان و کودکان نیز در میان قربانیان مشاهده می‌شود و علاوه بر آن و بر اساس آمار سازمان هلال احمر، بیش از یکصد نفر نیز زخمی شده اند.

یکی از مسئولان هلال احمر سوریه در این باره به خبرنگار العالم گفت: آمار قربانیان تجاوز ترکیه تا این لحظه یکصد و سی و شش زخمی و سی و شش شهید است. البته این رقم خیلی دقیق نیست؛ زیرا مناطقی هستند که نتوانستیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. یکی دیگر از اعضای هلال احمر نیز افزود: از همه سازمان‌های بین المللی و انسانی می‌خواهیم فورا دخالت کنند و این کشتار در شهر عفرین را متوقف سازند؛ زیرا قربانیان این جنگ، غیرنظامیان هستند؛ کودکان، زنان. مگر کودکان و زنان چه گناهی کرده اند و چه ارتباطی به حملات و جنگ دارند؟

با وجود بزرگنمایی اخباری که از برخی رسانه‌ها درباره عملیات ترکیه پخش می‌شود، اهالی شهر عفرین، بر پایبندی شان به خاکشان و پیگیری زندگی عادی خود تاکید می‌کنند. متجاوزان ترکیه برای ششمین روز متوالی هیچ پیشرفت نظامی در خاک سوریه بدست نیاوردند و تنها قربانی تجاوز آنان، غیرنظامیان بودند.

انتهای پیام/

آمار قربانیان حملات ترکیه به عفرین سوریه به ده‌ها نفر می‌رسد

برچسب ها: خاورمیانه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار