چین اعلام کرد به یک رزمایش دریایی مشترک به فرماندهی آمریکا دعوت شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین روز پنجشنبه اعلام کرد به یک رزمایش دریایی به فرماندهی آمریکا دعوت شده است.

وو کیان Wu Qian، سخنگوی وزارت دفاع چین در کنفرانس خبری گفت: «ما دعوت آمریکا را دریافت کرده ایم.» وی تصریح کرد هیئتی از چین به آمریکا اعزام شده است تا درباره شرایط این رزمایش گفتگو کند. این در حالی است که پکن و واشنگتن درباره دریای چین جنوبی با یکدیگر اختلاف دارند.

ارتش چین پیش از این در سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار در بزرگترین رزمایش دریایی بین المللی (ریمپاک Rimpac) شرکت کرده بود. در این رزمایش به فرماندهی آمریکا، که هر دو سال یک بار در اقیانوس آرام برگزار می‌شود، ۲۰ کشور شرکت می‌کنند.

این دعوت جدید از چین در حالی صورت گرفته است که در حال حاضر تنش‌های بین آمریکا و چین درباره دریای چین جنوبی همچنان ادامه دارد. چین مدعی مالکیت بخش اعظم این منطقه دریایی است. در حالی که کشور‌های مجاور (ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی) نیز ادعایی مشابه دارند. چین با اتخاذ تدابیری تلاش کرده است در مناطقی که تحت کنترل دارد، تأسیساتی (به ویژه نظامی)‌بسازد و به این ترتیب ادعای مالکیت خود را تقویت کند. در واکنش، واشنگتن کشتی‌های جنگی را به نزدیکی جزایر در کنترل چین اعزام کرده و به این ترتیب بر دفاع از «آزادی تردد دریایی» تاکید کرده است.

انتهای پیام/

رزمایش مشترک دریایی چین و آمریکا

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار