پلیس راه مازندران امروز محدودیت‌های ترافیکی را برای آمد و شد انواع کشنده‌های سنگین در جاده‌های هراز و سوادکوه اعمال کرد.

سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: آمد وشد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ امروز از جاده هراز ممنوع شد.

وی افزود: رفت و آمد همه تریلر‌ها به استثنای تریلر‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز از تهران به قائم شهر و برعکس ممنوع است

به گفته وی آمد وشد موتورسیکلت به جز موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی تا ساعت ۶ صبح فردا از جاده‌های جاده‌های کرج، چالوس، هراز، سوادکوه و جاده تهران، سمنان، مشهد و برعکس ممنوع است.

سرهنگ قدمی گفت: آمد وشد تریلر، کامیون و کامیونت و انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ امروز از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: با اعلام ماموران پلیس راه در محل، رفت و آمد انواع وسیله نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ امروز از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه می‌شود.

وی از استقرار ۳۰۰ واحد گشت انتظامی، راهداری، امدادی و ترافیکی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ مقر انتظامی و ترافیکی، امدادی و راهداری و اورژانس برای مدیریت ترافیک و حوادث جاد‌های در این جاده‌ها راه اندازی شده است.

وی بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای آمد وشد در جاده‌های برفی استان تاکید کرد و گفت: پلیس راه برای حفظ سلامت شهروندان، از رفت و آمد رانندگان بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در جاده‌های برفگیر و یخ زده استان جلوگیری می‌کند.

سرهنگ قدمی افزود: با توجه به شرایط برفی و یخبندان در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه آینده رانندگان با رعایت قوانین و فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می‌کنند.

آماده باش تمامی نیروی‌های راهداری در جاده‌های مازندران

هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از آماده باش و گشت زنی ۳۲۰ راهدار در قالب ۳۳ اکیپ و استقرار ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل لودر، گریدر و نمک پاش از دیشب در جاده‌های برف گیر استان خبر داد.

وی گفت: ۲۲ باب راهدارخانه نیز جهت عملیات راهداری زمستانی شامل امدادرسانی، اسکان مسافران در راه مانده تجهیز شدند.

هاشمی با بیان اینکه راهداران اکنون در ۱۵ گردنه برفگیر و صعب العبور استان مستقر شدند، افزود: این افراد با همه تجهیزات راهداری تا پایان زمان پیش بینی شده از سوی سازمان هواشناسی، درگردنه‌های برفگیر و صعب العبور برای خدمات رسانی به مسافران مستقر هستند.

آمادگی اورژانس ۱۱۵ مازندران برای امدادرسانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یحیی صالح طبری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آماده باش نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ استان خبرداد و گفت: در طرح امداد زمستانی اورژانس ، ۸۴ پایگاه شهری و جاده‌ای استان در آماده باش کامل و آماده ارائه خدمات به همشهریان و مسافران خواهند بود.

وی افزود: ۴۰۰ نفراز پرسنل فوریت‌های پزشکی با ۱۳۰ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد، آماده ارائه خدمات در طرح زمستانی هستند.

تلفن مرکز کنترل پلیس راه مازندران با شماره‌های ۲۱۸۲۹۳۴ و ۲۱۸۲۹۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه‌های مازندران است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که چالوس، هراز، سوادکوه و کیاسر چهار جاده اصلی که این استان را به پایتخت و دیگر نقاط کشور متصل می‌کند.

انتهای پیام/آ

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.