فرماندار شهرستان اسدآباد از اجرای طرح اشتغال روستایی در این شهرستان با اعتبار بیش از 13 میلیارد تومان خبر داد.

اسدآباد پیشرو در اشتغال روستایی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  طهماسبی معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور باغداری بابیان اینکه 80 میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال و کاهش مصرف آب اختصاص یافته است گفت : توسعه گلخانه ها و احیای اراضی شیب دار، اصلاح باغات انگور و گردو و ترویج کشت های گیاهان دارویی را از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت منابع آبهای زیر زمینی است.

 وی در توصیه به باغداران خاطرنشان کرد: باغداران برای تولید محصول ارگانیک و افزایش درآمد و مدیریت مصرف آب باید خودشان را به علم روز دنیا مجهز کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به عملکرد دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت برای احیای باغات در کشور و توسعه آن و همچنین برای ایجاد رقابت با بازارهای جهانی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند که باغداران باید ازاین فرصت استفاده کنند.

فرمانداراسداباد نیز گفت : اسدآباد بیشترین طرح اشتغال روستایی را به استان فرستاده که با ۱۳۳ درصد این شهرستان رتبه اول را دارد و بیش از ۱۳ میلیارد تومان طرح با موافقت استان به زودی در روستاها اجرا می شود.

افشاری از شناسایی ۸۰ هکتار اراضی شیب دار برای واگذاری به کشاورزان خبر داد و افزود: هم اکنون ۷۵ هکتار آن آماده واگذاری برای تولید کشت های گیاهان دارویی است.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس نیز با اشاره بهئخسارت وادره به کشاورزان اسدآبادی در سال زراعی جدید گفت: در سال زراعی امسال باغات شهرستان اسدآباد بیشترین آسیب را در زمینه کرم خرات دیده و بیشترین خسارات را به باغداران وارد کرده است.

آقای رنجبرزاده با اشاره به کمبود آب در این شهرستان گفت: با حمایت دولت با مشارکت باغداران ۱۰۰ درصد آبیاری باغات به وسیله لوله کشی انجام می شود.

در این سفر مقرر شد کار سرشاخه زنی در دو تا از روستاهای شهرستان به عنوان پایلوت انجام شود و همچنین شهرک گلخانه شهرستان هم با ۳۰ واحد احیا شود. ۱۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار در شهرستان اسدآباد در زمینه باغداری و کشاورزی فعالیت و سالانه بیش از۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی تولید می کنند که چهار هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغات است.

انتهای پیام/د.ا

اسدآباد دارای بیشترین طرح اشتغال زا در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.