رژیم صهیونیستی گروهی موسوم به «پلیس مرزی» از تروریست‌های جنوب سوریه برای حفاظت از مرز‌های جولان اشغالی تشکیل داده است.

رژیم صهیونیستی گروهی تروریستی برای حفاظت از جولان اشغالی تشکیل داده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، پایگاه اینترنتی «اینترسپت» آمریکا در گزارشی فاش کرد رژیم صهیونیستی گروهی موسوم به پلیس مرزی از تروریستهای جنوب سوریه برای حفاظت از مرزهای جولان اشغالی تشکیل داده است.

خبرنگار المنار در گزارشی افزود: طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه به اصطلاح امن در جنوب سوریه بر هیچ کس پوشیده نیست و در طول سالهای جنگ، صهیونیست‌ها به افراد مسلح در منطقه مرزی در جولان اشغالی کمک و مجروحان آنها را در بیمارستانهای میدانی داخل سرزمینهای اشغالی درمان کرده اند.

پایگاه اینترسپت جزئیات مرحله جدیدی را که طرح صهیونیست‌ها برای ایجاد منطقه امن وارد آن شده، منتشر کرده است که نشان می دهد رژیم صهیونیستی این منطقه را از بلندیهای جولان اشغالی به استانهای قنیطره و درعا گسترش داده است و این روند گسترش، تشکیل نیروی پلیس مرزی و نیز حصاری را شامل می شود که طول آن به 40 کیلومتر خارج از بنلدیهای جولان اشغالی می رسد. علاوه بر این صهیونیست‌ها مشارکت خود را در اداره مناطق تحت کنترل افراد مسلح در قنیطره و درعا افزایش داده اند.

بر اساس گزارش «اینترسپت» مقامات اشغالگر صهیونیستی تابستان گذشته به طور عملی به آموزش و مجهز کردن نیروهایی بالغ بر 500 فرد مسلح موسوم به لشکر «فرسان جولان» اقدام کردند تا به عنوان پلیس مرزی برای این رژیم فعالیت کنند. ماموریت این نیروها نظارت و ارائه گزارش به صهیونیست‌ها است. پیش بینی می شود این نیروها به گشت زنی در جنوب منطقه الحضر تا جبات الخشب و بئر العجم و الحمیدیه و قنیطره و در نهایت منطقه رفید در جنوب قنیطره اقدام کنند.

تحقیقات این پایگاه اینترنتی نشان می دهد افرادی در ارتش اشغالگر و سرویس جاسوسی آن، ماههای گذشته با مسئولان افراد مسلح در قنیطره و غرب استان درعا برای گفتگو درباره همکاری بیشتر دیدارهایی داشته اند. علاوه بر زمینه های نظامی و اطلاعاتی، اشغالگران برای گسترش منطقه حائل جنوب سوریه، از طریق فعالیت سازمانهای غیر دولتی از جمله «امالیا» که موتیکه هانا، تاجر آمریکایی صهیونیستی آن را تاسیس کرده است، تلاش می کنند.

گزارش اینترسپت می‌افزاید این سازمان سال 2011 با تاسیس مدرسه ای در شمال شهر ادلب فعالیت خود را در سوریه آغاز کرد و امروز با همکاری مقامات اشغالگر صهیونیستی در جنوب سوریه بدون هیچ مانعی فعالیت می کند. این سازمان قصد دارد سال 2018 دو مدرسه در درعا و قنیطره احداث کند. این سازمان علاوه بر این می خواهد یک بیمارستان در قنیطره راه اندازی کند.

خبرنگار شبکه المنار در دمشق در خصوص اینکه با مشاهده تحولات میدانی آیا می توان این گزارش اینترسپت را تایید کرد گفت: معتقدم آنچه اشغالگران و دشمن اسرائیلی برای انجام دادن آن تلاش می کنند، تاثیری بر تحولات میدانی نخواهد داشت. اکنون هم که گروههای تروریستی یکی پس از دیگری برابر ارتش سوریه و پیشروی نیروهای سوری و همپیمانان آنها شکست می خورند، تاثیری بر این تحولات و پیشروی نخواهند داشت. در مراحل استقرار این گروهها از استان قنیطره و تلاش آنها برای مرتبط کردن روستاها و استان قنیطره به استان ریف دمشق و استان درعا، همه این توطئه ها و تلاشها شکست خورده است و دشمن اسرائیلی به همین علت برای ایجاد هسته و نیرویی جدید اقدام کرده است و تمام تلاش خود را برای محافظت از این نوار مرزی که از استان قنیطره به استان درعا کشیده است، به کار خواهد گرفت.

وی افزود: بنابراین در مرحله اول، شکست این گروههای مسلح را شاهد بودیم که سالهای قبل در مثلث مرگ رخ داد و ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در مثلث مرگ در منطقه ای بین استانهای قنیطره، درعا و السویداء در حومه دمشق به پیروزی رسیدند و این اولین ضربه سهمگین به توطئه های استعماری دشمن اسرائیلی و گروههای تکفیری موجود در منطقه بود. بنابراین درحال حاضر پس از شکست طرح اصلی گروههای مسلح که تحت فرمان دشمن اسرائیلی فعالیت می کنند، الان نیز ارتش سوریه در غوطه توانسته است همه این سازمانها را از داریا در حومه دمشق تا خان الشیح تا بیت جن شکست دهد.

این خبرنگار همچنین تصریح کرد: چند روز پیش در بیت جن شاهد بودم که نیروهای ارتش سوریه در همه این مناطق مرزی از جمله مناطق هم مرز با مزارع شبعای لبنان و نوار مرزی با جبل الشیخ و جولان اشغالی، مستقر شده اند. بنابراین، این گروهها به هیچ وجه نخواهند توانست خطی دفاعی از سرزمینهای اشغالی ایجاد کنند؛ چرا که زمانی که در اوج فعالیت و قدرت بودند و نیروهای زیادی در جنوب سوریه داشتند نتوانستند به این وظیفه خود که دشمن اسرائیلی به آنها محول کرده بود، عمل کنند در حالی که دشمن اسرائیلی همه گونه حمایت تدارکاتی و پشتیبانی آتشباری از این گروهها ارائه می کرد. درحال حاضر به ویژه پس از بازپس گیری بیت جن و روستاهای اطراف آن، اوضاع و تحولات به نفع ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن تغییر کرده است.

انتهای پیام/

تشکیل یک گروه تروریستی توسط اسرائیل برای حفاظت از بلندیهای اشغالی جولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار