رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اگر بخواهیم به صورت معقول از صادرکنندگان حمایت کنیم نیاز به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مجتبی خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر گلستان گفت : صادرات نیازمند حمایت جدی است و دولت نتوانسته حمایت‌های لازم را از صادرکنندگان داشته باشد.

خسرو تاج افزود : سرمایه انسانی و تجربه نیروهای انسانی مهم‌ترین سرمایه است که باید از آن به نحو احسن بهرمند شد.

وی ادامه داد: در مرز اینچه‌برون و همچنین واحدهای تولیدی ، صادرات نیازمند ظرفیت‌سازی است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این ظرفیت‌سازی‌ها صرفا فیزیکی یا در تولید یا کالا نیست، بلکه حتی می‌توان در بخش خدمات هم این ظرفیت‌سازی‌ها انجام شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که در اینچه‌برون برای ترانزیت و صادرات کالا شکل گرفته اگر بر آن متمرکز شود می‌توان در تجارت و تعامل با برخی از کشورهای همسایه موفقیت‌های بیشتری کسب کرد.

خسرو تاج افزود: ظرفیت‌سازی در بخش خدمات، بنگاه‌ها و نو آوری لازم است و این استان می‌تواند به عنوان قطب ترانزیت با کشورهای آسیای میانه جایگاه خوبی پیدا کند .

وافادامه داد : همچنین پیش بینی شده تا مشوق‌هایی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شود که این مشوق‌ها در زمینه آموزش، پذیرش هیئت‌ها، بازاریابی خواهد بود .

وی درپایان بر تنوع‌بخشی محصولات صادراتی و ظرفیت‌های این بخش تأکید کرد و گفت: باید در مسیر متنوع‌سازی در تولید و خدمات حرکت و تلاش کنیم تا در سال‌های آینده اقلام بیشتری در سبد صادراتی ما قرار بگیرد.

انتهای پیام /گ

صادرات نیازمند حمایت جدی

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.