بنا به گزارش شرکت بیمه‌­ای اوان، سال گذشته ۳۳۰ فاجعه طبیعی در جهان به ثبت رسید، که منجر به زیان اقتصادی ۳۵۳ میلیارد دلاری شد.

سال 2017 زیان بارترین سال از نظر بلایای طبیعیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کارگزار شرکت چند ملیتی بیمه "اوان" در بنفیلد روز چهارشنبه اعلام کرد زیان‌های شرکت‌های بیمه در بخش خصوصی و دولتی به خاطر وقوع بلایای طبیعی به 134 میلیارد دلار در سال 2017 رسید و این سال را دومین سال زیان‌بار برای شرکت های بیمه کرد.

به گفته بیمه‌گذاران و آژانس‌های مدلسازی ریسک وقوع سه طوفان بزرگ در آمریکا و کارائیب به تنهایی منجر به زیان 100 میلیارد دلاری در سال 2017 شد.

این رقم با میزان زیان 74 میلیارد دلاری ناشی از طوفان کاترینا در سال 2005 مقایسه می‌شود. طوفان کاترینا یکی از فاجعه‌بارترین بلایای طبیعی در ایالات متحده آمریکا بوده‌است. در زمان وقوع طوفان کاترینا گفته می‌شد چنین فاجعه‌ای از زمان جنگ داخلی آمریکا در این کشور دیده نشده است.

 بنا به گزارش شرکت بیمه‌­ای اوان، سال گذشته 330 فاجعه طبیعی در جهان به ثبت رسید، که منجر به زیان اقتصادی 353 میلیارد دلاری شد. به طور بی‌سابقه‌ای حدود 97 درصد از این زیان مربوط به بلایای ناشی از آب و هوا می‌شد و در نتیجه سال 2017 را تبدیل به زیان‌بارترین سال در فجایع آب و هوایی کرد.

 132 میلیارد دلار از خسارت بیمه‌گذاران در سال 2017 مربوط به بلایای آب و هوایی بوده است. در این سال حدود 60 درصد از پرداخت‌های بیمه مربوط به سه طوفان طوفان هاروی در جنوب شرقی ایالت تگزاس، طوفان ایرما در جزایر لیوارد، پورتوریکو و فلوریدا و توفان ماریا بود.

خسارت ناشی از بلایای آب و هوایی جدای از خسارت ناشی از بلایای طبیعی از جمله زلزله، فوران آتشفشان و سونامی برآورد شده است.

بنا به گفته شرکت بیمه‌ای اوان آتش‌سوزی باعث زیان بیمه‌ای 14 میلیارد دلاری در سال 2017 شد،که بالاترین میزان زیان ثبت شده برای آتش سوزی تاکنون محسوب می‌شود.

آتش‌سوزی در بخش‌های شمالی ایالت کالیفرنیا منجر به زیان بیش از 9 میلیارد دلاری در ماه اکتبر شد. همچنین در ماه دسامبر آتش سوزی‌های پراکنده  در بخش‌های جنوبی کالیفرنیا بزرگترین خسارات را در این ایالت به دنبال داشت.

دیگر حوادث آب و هوایی مهم در این سال وقوع زلزله در مکزیک، سیل و طوفان در چین و خشکسالی در جنوب اروپا بوده است.

شرکت بیمه‌ای اون اعلام کرد صنعت بیمه به خوبی توانسته است به زیان ناشی از بلایای طبیعی در سال 2017 رسیدگی کند. سرمایه بیمه جهانی حدود 600 میلیارد دلار در پایان سه ماهه سوم سال 2017 برآورد شد.

علیرغم پیش بینی‌ها، در پایان سال 2017 هزینه‌های بیمه اموال کمتر از رقم مورد انتظار افزایش یافت.

شرکت بیمه مونیک ری آلمان اعلام کرد این ماه بیمه‌گذاران باید در حدود 135 میلیارد دلار ادعای خسارت را برای بلایای طبیعی سال 2017 از جمله وقوع بی‌سابقه طوفان‌ها، زلزله‌ها و آتش‌سوزی در آمریکای شمالی پرداخت کنند.

انتهای پیام

سال 2017 خسارت‌بارترین سال جهان شناخته شد

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار