نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نسبت به دستورالعمل جدید آموزش و پرورش مبنی بر پرهیز دانش‌آموزان برای حضور در مزار شهدا و دیدار با جانبازان واکنش نشان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی،در دیدار فرماندهان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد گفت: اخیراً وزارت آموزش و پرورش دستورالعملی صادر کرده که براساس آن دانش‌آموزان حق حضور در مزار شهدا و دیدار با جانبازان را ندارند و این یک موضوع عادی نیست و باید به مسئولان ذی‌ربط تذکر جدی داد. 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش این موضوع را توجیه کرد که منظور ما شهدا نبود، بلکه منظور این بود که بچه‌ها نباید به آرامستان‌ها بروند تصریح کرد: با کمال تعجب اعلام کردند که این بخشنامه در فروردین ماه تجدید نظر می‌شود! تا نام شهدا را از بخشنامه حذف کنیم.

امام جمعه تبریز، با ابراز نگرانی از اینکه این تفکر در وزارت آموزش و پرورش تاسف آور است گفت: قطعا این تفکرات عادی نیست و باید پاسخگو بوده و جانبازان و شهدا را به عنوان سندهای افتخار کشور معرفی کنیم.

سپاه خدمات ارزشمندی در تاریخ انقلاب انجام داده است

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه سپاه خدمات ارزشمندی در تاریخ انقلاب انجام داده است، گفت: زحمات سپاه عاشورا همیشه در ذهن مردم بوده و هرگز فراموش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حتی بعد از جنگ نیز سپاه و بسیج همیشه در صحنه بودند چرا که هرگاه اتفاقی در کشور نظیر بلایای طبیعی رخ می‌دهد، اولین نیروی حاضر در صحنه بی‌شک سپاه و بسیج است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مردم سپاه و بسیج را از خود می‌دانند و خدمات دوران دفاع مقدس سپاه را فراموش نمی‌کنند، البته نباید اجازه فراموشی به این خدمات را بدهیم.

وی تاکید کرد: مگر می‌شود آن ایثار را فراموش کرد زیرا ۱۰ هزار شهید از همین خطه آذربایجان در دفاع مقدس و حفظ کیان تقدیم شده است.

امام جمعه تبریز مطرح کرد: در اتفاقات اخیر کشور با توجه به همدلی مردم با بسیج و روحانیت همچنین اتحاد و همدلی و تلاش نیروهای مسلح شاهد بودیم که هیچ‌گونه مشکلی در استان نبود.

نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد: امروز این اولین اعلام رسمی بود که در ۲۹ بهمن ماه مردم غیرتمند آذربایجان با ولی فقیه دیدار خواهند کرد و البته در آنجا نیز وفاداری مردم استان را به عرض مقام معظم رهبری خواهیم رساند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.