رئیس پلیس راه مازندران بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای آمد وشد در جاده‌های برفی استان تاکید کرد.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به پیش بینی هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی سرد، برفی و کاهش شدید دما از عصر امروز پنج شنبه به استان گفت: پلیس راه برای حفظ سلامت شهروندان، از رفت و آمد رانندگان بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در جاده‌های برفگیر و یخ زده استان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات ایمنی در فصل سرما به ویژه زنجیر چرخ، رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و توجه بیشتر به جلو از الزامات سفر ایمن در شرایط بارندگی است و نیرو‌های طرح زمستانی پلیس حاضر در جاده‌های کوهستانی این موارد را کنترل می‌کنند.

سرهنگ قدمی گفت: با توجه به شرایط برفی و یخبندان در سه روز آینده رانندگان با رعایت قوانین و فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می‌کنند.

رئیس پلیس راه مازندران از شهروندان نیز خواست از سفر‌های غیر ضروری در چنین شرایط جوی پرهیز کرده و در صورت الزام به سفر، تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و آذوقه به همراه داشته باشند و از سلامت فنی خودرو مطمئن شوند.

وی از استقرار ۳۰۰ واحد گشت انتظامی، راهداری، امدادی و ترافیکی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ مقر انتظامی و ترافیکی، امدادی و راهداری و اورژانس برای مدیریت ترافیک و حوادث جاده‌ای در این جاده‌ها راه اندازی شده اند.

سرهنگ قدمی از رانندگانی که قصد آمد وشد در جاده‌های استان مازندران را دارند، خواست، ضمن توجه به هشدار‌های ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۱۸۲۹۳۴ پلیس راه مازندران با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران گفت: جاده‌های چالوس، نور، رامسر، بهشهر، قائم شهر، جویبار، آمل و محدود‌های درون و برون شهری و کناره استان هم اکنون بارانی و لغزنده است.

وی افزود: هم اکنون ترافیک در جاده‌های هراز، چالوس، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری روان در جریان است.

آمادگی اورژانس ۱۱۵ مازندران برای امدادرسانی 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یحیی صالح طبری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت: طرح امداد زمستانی اورژانس ۱۱۵ استان مازندران همزمان با اورژانس کشور از امروز ۲۰ آذر ماه آغاز شد.

وی افزود: در این طرح ۸۴ پایگاه شهری و جاده‌ای استان در آماده باش کامل و آماده ارائه خدمات به همشهریان و مسافران خواهند بود.

صالح طبری گفت: تعداد ۴۰۰ نفراز پرسنل فوریت‌های پزشکی با ۱۳۰ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد، آماده ارائه خدمات در طرح زمستانی هستند.

انتهای پیام/آ

به همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های برفی مازندران الزامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.