مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای سالجاری نزدیک به 80 هزار مورد آزمایش تشخیص در آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان اردبیل انجام شده است.

صادق صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: این آزمایشات با محوریت تشخیص انواع بیماریهای دام و طیور و آبزیان، عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و باقیمانده های دارویی در مواد غذایی مورد مصرف مردم انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی این اداره کل قابلیت انجام کلیه آزمایشات میکروبیولوژی، انگل شناسی، سرولوژی و آنالیز خوراک دام و طیور را دارد تصریح کرد : 54 هزار مورد از این آزمایشات مربوط به آزمایشات سرمی دام و طیور، 4 هزار مورد مربوط به کنترل فرآورده های خام دامی، 20 هزار مورد مربوط به آزمایشات انگل شناسی و مابقی مربوط به سایر آزمایشات است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه علاوه بر آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی 4 آزمایشگاه بخش خصوصی دامپزشکی تحت نظارت این اداره کل در سطح استان فعالیت می نمایند افزود: آزمایشگاه مرکز تشخیص اداره کل در بسیاری از موارد به عنوان آزمایشگاه مرجع آزمایشگاه های بخش خصوصی در راستای آزمایش های تشخیص و پایش ها فعالیت می نمایند.

صالحی یاد آور شد: با تکمیل و تقویت آزمایشگاه مرکزی اداره کل در آینده شاهد ارتقاء آزمایشات پاراکلینیکی خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

آزمایش تشخیص دامپزشکی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.