مهران بالان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمدی تاکنون ۳۲ کارگاه آموزشی تولیدی در استان راه اندازی کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛مهران بالان مرد نام آشنای اشتغال و تولید در استان است که کارش را از آدامس فروشی در کنار خیابان شروع کرد، ولی داشتن هدف و برنامه در زندگی و فرا گرفتن مهارت‌های مربوط به بافت صنایع دستی استان او را تبدیل به یکی از کارآفرینان برتر کهگلویه و بویراحمد و کشور کرد.


بالان درخصوص فعالیتش درحوزه صنایع دستی با بیان اینکه ۳۲ کارگاه آموزشی، تولیدی در استان فعال کرده است گفت: از طریق دایرشدن این کارگاه‌ها تاکنون برای ۶۲۰ نفر به صورت مستقیم و افزون بر ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.


او که ایده کارآفرینی خود را بیشتر در روستا‌های محروم استان عملی کرده است می‌گوید: خودم زندگی ام را ازصفر شروع کردم وهمین مسئله هم باعث شد به فکر خدمت و اجرایی کردن ایده ام در روستا‌های محروم استان باشم.


بر اساس این گزارش این کارآفرین برتراستان به روش پذیرش هنرجویانش هم اشاره کرد و ادامه داد: برای کسانی که علاقه مند به حضور در کلاس‌ها هستند آموزش رایگان ارائه می‌شود و بعد از آموزش علاوه بر خرید دست بافت تولیدی آن‌ها در کارگاه مشغول کار می‌شوند.


بالان ادامه داد: کلاس‌های آموزشی برای هنرجویان با نظارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای استان ۲ ماه طول می‌کشد که در این مدت تمام طرح و مواد اولیه به صورت رایگان در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد.


انواع گلیم جاجیم وتابلو فرش از عمده محصولات تولیدی کارگاه‌های این کارآفرین برتر هم استانی است که بیشتر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شوند.

انتهای پیام/د

کارآفرینی با ۳۲ کارگاه آموزشی تولیدی

برچسب ها: صنایع دستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.