یک منبع ترکیه‌ای اعلام کرد متنی که کاخ سفید درباره تماس تلفنی دونالد ترامپ با رجب طیب اردوغان منتشر کرده است، به طور دقیق محتوای مذاکرات دو طرف را منعکس نمی‌کند.

انتقاد ترکیه از متن بیانیه کاخ‌سفید درباره تماس تلفنی ترامپ و اردوغانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  یک منبع در ترکیه امروز پنجشنبه اعلام کرد متنی که کاخ سفید درباره تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه منتشر کرده است، به طور دقیق محتوای مذاکرات دو طرف را منعکس نمی کند.

این منبع با اشاره به بندی در خلاصه بیانیه کاخ سفید درباره محتوای این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: «دونالد ترامپ در این گفتگوی تلفنی درباره تشدید خشونت‌ها در خصوص عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین سوریه به هیچ وجه ابراز نگرانی نکرد.»

وی افزود: «گفتگوهای دو طرف درباره عملیات نظامی موسوم به شاخه زیتون در عفرین منحصرا به تبادل نظر درباره این عملیات محدود بود و نه چیز دیگر.»

این در حالیست که پایگاه اینترنتی کاخ سفید در بیانیه خود در این باره اعلام کرده بود دونالد ترامپ در تماس تلفنی با اردوغان بر روی این موضوع تاکید کرد که افزایش خشونت ها در عفرین اهداف مشترک دو طرف را در سوریه در خطر قرار می دهد. او از ترکیه خواست که تنش ها را کاهش دهد و عملیات نظامی خود را محدود سازد تا از تلفات غیرنظامی و افزایش شمار آوارگان جلوگیری کند. او همچنین از ترکیه خواست که با رفتاری محتاطانه، از توسل به هر گونه اقدامی که سبب ایجاد خطر درگیری بین نیروهای آمریکایی و ترکیه ای می شود، پرهیز کند. 

 

انتهای پیام/

 

ترکیه از بیانیه کاخ سفید درباره تماس تلفنی ترامپ و اردوغان انتقاد کرد

 

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار