رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان هدف از اجرای طرح جامع نان سالم را ارتقای سطح کمی و کیفی نانوایی ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نژادبیگلری، رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در دیدار با نجف پور، فرماندار بردسیر، طرح جامع نان سالم در راستای اجرای سند امنیت غذایی این شهرستان را در نشستی مورد بررسی قرار دادند.

 نژادبیگلری رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با اشاره به آغاز طرح جامع نان سالم از شهریورامسال گفت: کارگروه های نظارتی در شرکت غله تشکیل و حدود 43 نفر ناظر افتخاری در زمینه نظارت در استان با ما همکاری دارند.

 وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه های بهینه سازی کاشت، داشت و برداشت، تجهیز مراکز ذخیره سازی گندم و ساماندهی نانوایی های استان درحال انجام  است.

نژادبیگلری تصریح کرد: در طرح درجه بندی، نانوایی ها هر شش ماه در 31 شهریور و 29 اسفندماه هر سال، مورد پایش می شوند تا صلاحیت کسب درجه را داشته باشند و رتبه های درجه طلایی، نقره ای و برنزی به نانوایی ها اعطا می شود.

 رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با تاکید بر اینکه کیفیت نان امری مهم است، اظهار داشت: براساس طرح و درجه برای نانوایان دولتی تسهیلات و سهمیه در نظر گرفته می شود و در نانوایی های آزاد قیمت نان براساس درجه نانوایی تعیین می شود.

 نژاد بیگلری ارتقای کمی و کیفی نانوایی ها را یکی از اهداف مهم اجرای طرح جامع نان سالم دانست و افزود:  نانوایی های دولتی با رنگ های آبی و سفید و نانوایی های آزادپز با رنگ های قرمز و سفید طراحی، لباس نانواها با رِوبان زرد و بقیه با روبان آبی مزین شده است و در تابلوهای این واحدها درجه نانوایی ذکر می شود.

 وی تصریح کرد: در راستای اهداف دیگر سند امنیت غذایی نیز در جهاد کشاورزی تلاش های زیادی صورت گرفته و کیفیت گندم ارتقا یافته است.

درپایان این نشست از نانوایی های شهر بردسیر بازدید بعمل آمد.

انتهای پیام/ب

ارتقای سطح کمی و کیفی نانوایی ها با طرح جامع نان سالم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار