معاون سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی گفت: اطلاعات بیش از ۳ میلیون بهره‌بردار در سامانه سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت جهادکشاورزی ثبت شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کاظم خاوازی، معاون سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر در حال اجرای یک طرح نظام نوین ترویج در وزارت جهادکشاورزی هستیم که نقش ویژه‌ای در توسعه بخش کشاورزی خواهد داشت.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح در زمینه زراعت، تولیدکنندگان برتر کشاورزی سه برابر و در حوزه باغبانی تا ۹ برابر میانگین کشوری برداشت می‌کنند و این در حالی است که ۱۳۰۰ مرکز خدمات جهاد کشاورزی در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد: از این تعداد مراکز، ۷۵۰ مرکز وضعیت مطلوبی دارند و در بسیاری از استان‌ها تجهیز شده‌اند که مهم‌ترین بخش کشاورزی را تشکیل داده و از‌مزیت‌های خوبی برخوردار هستند.

خاوازی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت جهادکشاورزی، گفت: در سازمان تحقیقات سه هزار محقق وجود دارد که هزار نفر آن‌ها به عنوان محقق معین فعال هستند و سه ونیم میلیون بهره‌بردار نیز اطلاعاتشان در این سامانه ثبت شده است.

وی افزود: تا پایان امسال نیز در بخش کشاورزی ۱۰۰ اپلیکیشن راه‌اندازی خواهد شد و سال آینده نیز ۲۰۰ اپلیکیشن ایجاد می‌شود که تحول بزرگی در زمینه کشاورزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/د

سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت جهاد کشاورزی راه‌اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.