بیست و چهارمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و دهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بیست و چهارمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و دهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران، ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه جاری و با شرکت بیش از ۲۵۰ مؤسسه صنعتی، دانشگاهی، مجامع علمی و تحقیقاتی کشور در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

محمد مرادی دبیر کمیته اجرایی این کنفرانس‎ها گفت: بیست و چهارمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و دهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران به صورت مشترک و در دو بخش مقاله و پوستر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پذیرفته شدن ۱۷۰ پوستر و ۲۰۰ مقاله در این کنفرانس افزود: پس از داوری نهایی، مقالات برتر برای چاپ به مجله بین المللی علمی پژوهشی اپتیک و فوتونیک ایران معرفی می‌گردد.

مرادی اضافه کرد: اپتیک غیر خطی، اپتیک کوانتمی، اپتیک هندسی، اپتیک جو و سنجش از دور، افزاره‌های بلور فوتونی، افزاره‌های پلاسمونی، افزاره‌های فراماده، افزاره‌های فیبر نوری، افزاره‌های نوری آلی و پلیمری، افزاره‌های نوری گرافنی، افزاره‌های نوری نیمرسانا، افزاره‌های تراهرتز، انبرک‌های نوری، اندازه گیری بر پایه نور، بیوفوتونیک، پلاسما، تصویربرداری، سامانه‌های اپتوالکترو مکانیکی میکرونی، سلول‌های خورشیدی، طیف نگاری، فناوری لایه‌های نازک، لیزر‌های حالت جامد، لیزر‌های نیمرسانا، مگنتو فوتونیک، مهندسی اپتیک، نانوساختار‌ها و نانو ذرات نوری از محور‌های این کنفرانس است.

وی، هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهش و صنعتی کشور با فعالیت‌های یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاورد‌های علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک و برگزاری میزگرد‌های تخصصی بیان کرد.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

انتهای پیام/ف

کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.