هسته مطالعات ادبی و متن پژوهی، پنجمین همایش متن پژوهی ادبی را تحت عنوان «نگاهی تازه به سبک شناسی بلاغت و نقد ادبی» در اردیبهشت 97 برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هسته مطالعات ادبی و متن پژوهی در نظر دارد با همکاری کتابخانه ملی، پنجمین همایش متن پژوهی ادبی را تحت عنوان «نگاهی تازه به سبک شناسی بلاغت و نقد ادبی» در اردیبهشت ماه 1397 برگزار کند. این همایش با محورهای معرفی مباحث نظری جدید در سبک شناسی، بلاغت و نقد ادبی، نقد و بررسی نظریه های موجود در سبک شناسی بلاغت و نقد ادبی، بررسی تاریخچه و تطور مطالعات سبک شناسانه و بومی سازی و نظریه پردازی در حوزه سبک شناسی بلاغت و نقد ادبی  برگزار خواهد شد.

از دیگر محورهای همایش متن پژوهی ادبی می توان به تحلیل متون ادبی از منظر سبک شناسی بلاغت و نقد ادبی،کتابشناسی و معرفی و نقد آثار برجسته سبک شناسی بلاغت و نقد ادبی، مطالعات بینارشته ای در سبک شناسی بلاغت و نقد ادبی، تحلیل متون ادب فارسی بر مبنای نگره ها و نظریه های غربی آسیب ها و ضرورت ها، بررسی نگاه نقادانه تذکره نگاران بر آثار شاعران و نویسندگان، تحلیل ادبیات نمایشی و هنرهای زیبا از منظر سبک شناسی بلاغت و نقد ادبی و نیاز سنجی و راهکارهای نوین آموزشی در عرصه سبک شناسی بلاغت و نقد ادبی اشاره کرد.

پژوهشگران می توانند تا 5 اردیبهشت ماه سال 97 مقالات ادبی خود را به همایش متن پژوهی ارسال کنند.این همایش ادبی روز 18 اردیبهشت ماه 1397 برگزار می شود. علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت متن پژوهی ادبی مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار