رئیس فعلی اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا گفت دولت دونالد ترامپ قصد دارد تسلیحات اتمی کشورش را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، فرانک کلوتز، رئیس فعلی اداره امنیت هسته‌ای ملی آمریکا با اشاره به این‌که هم‌اکنون آمریکا به نهایت ظرفیت اتمی خود رسیده است، اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد برنامه هسته‌ای این کشور را نوسازی کند و آن را گسترش دهد.

کلوتز که روز 19 ژانویه از اداره امنیت هسته‌ای ملی آمریکا کناره‌گیری کرد، در گفتگو با وب‌سایت «دیفنس نیوز» گفت این آژانس منابع لازم برای توسعه و اعمال تغییر در توانایی‌های هسته‌ای آمریکا که دولت ترامپ برنامه آن را طرح‌ریزی کرده است، در اختیار ندارد.

هافینگتن پست پیش‌نویسی از گزارش فعالیت‌های هسته‌ای آمریکا به دست آورده است که در آن، وزارت دفاع دولت ترامپ درخواست برای افزایش ذخایر «کلاهک‌های هسته‌ای با بازده پایین» را مطرح کرده بود که در حقیقت، پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی را که آمریکا با روسیه به امضا رسانده است، نقض می‌کند.

در این گزارش، وزارت دفاع آمریکا از اداره امنیت هسته‌ای ملی این کشور درخواست کرده است کلاهک‌هایی با بازده انفجاری پایین برای استفاده در موشک‌های بالستیک پرتاب شونده از جانب زیردریایی‌ها تولید کند. بنا بر توضیحات وب‌سایت دیفنس نیوز، به این ترتیب، این آژانس باید کلاهک‌های کاملا جدیدی طراحی و تولید کند.

با این حال، کلوتز گفت این اداره منابع لازم برای اجرای این برنامه را در اختیار ندارد.

وی در مصاحبه اختصاصی با وب‌سایت دیفنس نیوز که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «ما در بحث منابع انسانی، کاملا به سقف ظرفیت خود رسیده ایم و علی‌رغم این، همچنان نیروهای جدید استخدام می‌کنیم. ما همچنین در بحث مواد لازم برای اجرای این برنامه نیز به حد ظرفیت خود رسیده ایم. تاسیسات ما نیز در ساعات کاری خود بیشترین کار را انجام می‌دهند.»

کاوتز به چهار برنامه تولید کلاهک‌های هسته‌ای اشاره کرد که آمریکا در حال حاضر در حال انجام آن‌هاست و تا 20 تا 30 سال آینده نیز تمدید شده است.

انتهای پیام/

 

تلاش دولت ترامپ برای گسترش برنامه هسته‌ای آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار