العهد لبنان نوشت مقامات عربستان سعودی با خدعه و فریبکاری تلاش می‌کنند بر جنایات این کشور در یمن سرپوش بگذارند.

العهد: پادشاه سعودی با بذل و بخشش تلاش می‌کند بر جنایات کشورش در یمن سرپوش بگذاردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی العهد لبنان در گزارشی نوشت: بیش از دو سال و نیم از تجاوز به ملت یمن می گذرد و دهها تصویر از کشتارها منتشر شده است. تصاویر مختلفی درباره زنان و کودکان زیر آوار مانده پخش شد. سازمان‌های حقوق‌بشری نیز ده‌ها گزارش منتشر کردند و خواستار توقف خونریزی سعودی در یمن شدند اما هیچ یک از این‌ها نتوانست مانع آل سعود از تکمیل سلطه شان بر سرنوشت یمن شود.

هرازگاهی یک مقام سعودی با یک خدعه ظاهر می شود و تلاش می کند بر جنایات کشورش در یمن سرپوش بگذارد. چند روز قبل خبرگزاری رسمی سعودی اعلام کرد سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی دستور داده است دو میلیارد دلار آمریکا به حساب بانک مرکزی یمن واریز شود. اما توجیهش این بود که در ادامه حمایت عربستان از ملت برادر یمن، این مبلغ به بانک مرکزی این کشور منتقل می شود تا مجموع سپرده های آن به سه میلیارد دلار آمریکا برسد.

با این خفت و خواری، سلمان می خواهد به جهان نشان دهد که تجاوزش به یمن را از یاد ببرد، در حالی که همین تجاوز سبب شد ذخایر ارزی یمن از چهار میلیارد و هفتصد میلیون دلار در دسامبر 2014 به نهصد و هشتاد و هفت میلیون دلار در سپتامبر گذشته تحلیل برود. عربستان این واقعیت تلخ را نادیده می گیرد که اگر طمع سعودی برای سلطه کامل بر ملت یمن نبود یمن امروز وضع بسیار خوبی داشت و نیازی به بذل و بخشش این پادشاه خبیث نداشت.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان نیز به نوبه خود برای تکمیل این نمایش احمقانه تلاش می کند. وی در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد عملیات کمک رسانی جامع به ملت یمن آغاز شد. وی برای اینکه بر یمنی‌ها که روزانه با جنگنده های متجاوز کشورش کشته می شوند، منت بگذارد، گفت عربستان کمک‌های بشردوستانه به ارزش ده میلیارد و دویست میلیون دلار به یمن تقدیم کرده است.

دیپلماسی سعودی با استفاده از هر سلاحی که با جهان روبرو می شود در قبال دو میلیون کودک یمنی که خارج از مدرسه قرار دارند، یک میلیون و هشتصد هزار کودک زیر پنج سال که از سوء تغذیه شدید رنج می برند و یک میلیون یمنی مبتلا به وبا مسئولیت دارد. اینها آماری است که سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی اعلام کرده اند.

 

انتهای پیام/

 

تلاش آل سعود برای مخفی کردن جنایاتشان در یمن

 

 

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار