آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های فارسی (سام فا) از فردا همزمان در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین و چهار دانشگاه دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس کمیته علمی سام فا وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: در این آزمون ۶۰۰ دانشجوی غیر خارجی از ۳۴ کشور از جمله قرقیزستان، قزاقستان، چین، عراق، آلمان، افغانستان، لبنان و سوریه شرکت می‌کنند.

امیر رضا وکیلی فرد تعداد شرکت کننده‌ها در قزوین را ۴۵۰ دانشجوی خارجی اعلام و بیان کرد: مابقی در دانشگاه‌های همدان، تهران، مشهد و اصفهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وکیلی فرد اضافه کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر این آزمون را برگزار می‌کند.

به گفته رییس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، مهارت‌های زبان فارسی در شاخه‌های خوانداری، شنیداری، نوشتاری و گفتاری محتوای این آزمون است.

وکیلی فرد اضافه کرد: در نوبت صبح مهارت‌های شنیداری، خوانداری و نوشتاری و در نوبت بعد از ظهر آزمون مهارت گفتاری برگزار می‌شود.

در حال حاضر ۵۰۰ دانشجوی بورسیه و آزاد خارجی در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی قزوین پذیرش شده اند و ۵۰۰ دانشجوی خارجی دیگر هم در این دانشگاه در رشته‌های مختلف تحصیل میکنند.

انتهای پیام/

آزمون (سام فا) در قزوین برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار