پنجمین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند امروز در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مودودی معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند با توجه به ظرفیت های خوبی که دارد می تواند در عرصه تولید و تجارت به پیشرفت قابل توجهی برسد .

محمدرضا مودودی افزود: از نیم قرن گذشته که ایران به سمت صنعتی شدن حرکت کرده است به تدریج صادرات غیر نفتی افزایش پیدا کرد و بعد از برجام به ۵۰ درصد رسید .

وی با بیان اینکه ایران در همه حوزه های اقلیمی ، فرهنگی ، تاریخی ،  ذخایر و منابع طبیعی و همچنین منابع انسانی جایگاه بالایی در جهان دارد گفت : ما به عنوان مسئولان دولتی موظف به تولید ثروت ، ایجاد اشتغال و روان سازی فعالیت های اقتصادی هستیم.

محمدرضا مودودی افزود: باید به کمک سازمان توسعه و تجارت نهضت برند را در ایران راه اندازی کنیم چرا که مهم ترین مسئله ای که تا امروز به آن بی توجه بوده ایم ضعف ما در بحث برندینگ بوده است. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت: منطقه آزاد اروند راهبرد خود را در توسعه منطقه بر پایه توسعه تجارت بنا نهاده است.

اسماعیل زمانی لایروبی و خروج مغروقه های اروند را در رونق تجارت و  توسعه پایدار منطقه مفید ارزیابی کرد و گفت: حاصل جشنواره خریدی که اخیرا در بازارهای منطقه برگزار شد ۲۴۰ میلیارد دلار  فروش ظرف دو هفته بود.

وی  اقتصاد بازار محور را یکی از اصلی ترین راهکارها برای رشد اقتصادی منطقه دانست و افزود: برگزاری جشنواره های اقتصادی و لغو روادید به رونق کسب و کار و بهبود فضای اقتصادی کمک خواهد کرد.

سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار های سازمان منطقه آزاد اروندهم  از سازمان توسعه و تجارت ایران خواست مشکلات متعددی را که پیش روی صاحبان صادرات به عراق وجود دارد برطرف کند.

وی گفت: ما خواهان حل مشکلات پیشرو برای توسعه صادرات غیرنفتی به کشور عراق به عنوان مهم ترین شریک تجاری ایران ایران و رسیدن به هدف رئیس جمهور محترم در بحث صادرات هستیم .

هانی فیصلی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خرمشهر نیز با بیان اینکه منطقه آزاد اروند توانایی تبدیل شدن به پایلوت تجاری خاورمیانه را دارد تاکید کرد: بهبود شرایط فعلی صادرات کالاهای غیر نفتی جز با همت مسئولان و بخش خصوصی میسر نخواهد بود .

انتهای پیام/د

افزایش تدریجی صادرات غیرنفتی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.