نخست‌وزیر کانادا در سخنرانی خود در اجلاس داووس به وضعیت ناگوار ده‌ها میلیون پناهنده و مهاجر در دنیا پرداخت.

در داووس همه نگران به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، که از زمان به قدرت رسیدنش در سال 2015 به طور ثابت در اجلاس داووس شرکت داشته است، روز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس یک بار دیگر به بحث درباره قوانین آینده حقوق و دستمزد در کشورش پرداخت.

همانند بسیاری از سخنرانان حاضر در اجلاس داووس، ترودو بحث عدم قطعیت عمیقی که در جوامع غربی وجود دارد را مطرح کرد که از یک سو از تحولات تکنولوژیک و از سوی دیگر از خشم و نارضایتی پوپولیستی متاثر می‌شود.

ترودو گفت: ناآرامی فعلی که در دنیا شاهد آن هستیم  از نگرانی و ترس منشا می‌گیرد. این ترس که مربوط به تغییرات سریع در دنیا است بیشتر جوامع کارگری، خانواده‌یشان و کسانی که در اقتصاد فعلی دنیا در حالا تقلا هستند، را درگیر می‌کند. چنین ترس و نگرانی کاملا به جا و درست است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم از مسئولیت خود در قبال این افراد که بسیار مهم هستند، کسانی که در این جا در داووس حضور ندارند و هرگز نمی‌توانند در این اجلاس حضور بیابند، غفلت کنیم.

نخست‌وزیر کانادا افزود: افرادی که در اجلاس داووس شرکت می کنند قطعا برای گفتگو و بحث درباره کسانی که در این اجلاس حضور ندارند، مناسب هستند. این رویداد فرصتی است برای تفکر خوب جهانی و بستر مناسبی برای بشردوستان و فعالان مشهور است.

ترودو همچنین در سخنرانی خود علاوه بر مسائل مربوط به مهاجرات، مسئله اختلافات اجتماعی رو به رشد را مطرح کرد.

 وی همچنین به وضعیت صدها میلیون کارگری در سراسر دنیا اشاره کرد که معیشت آنها به علت سرعت بالای دیجیتالی شدن در معرض خطر قرار دارد. وی خاطرنشان کرد که این نگرانی‌ها تبعات گسترده سیاسی را به دنبال دارد.

پیتر ماویر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این اجلاس به دنبال جلب توجه جهانی به سمت "انسان‌های فراموش شده" و "مناقشات فراموش شده" است. وی در سخنرانی خود به بحران‌های نهفته در مناطق مختلف آفریقا اشاره کرد. وی گفت خطر وقوع بلایای تمام عیار طی ماه‌های آینده در جمهوری دمکراتیک کنگو دور از انتظار نیست.

ماویر گفت با توجه به نیاز گسترده جهانی، جامعه انسانی با مشکل جدی کمبود منابع مالی برای مسائل موجود روبروست و ما را برای مقابله با این مسائل ناتوان کرده است. ما در سال 2018 با شکاف عمیق میان نیازهای انسانی و ظرفیت سیستم بین‌المللی برای پاسخگویی به این نیازها روبرو هستیم.

 همچنین نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز سه شنبه گفت بسیاری از جوامع و کشورها بر روی مسائل خود بیش از پیش تمرکز کرده‌اند. به نظر می رسد اپوزیسیونی در مقابل جهانی‌سازی در حال شکل‌گیری است. اثرات منفی این تفکر و اولویت‌بندی اشتباه کم خطرتر از مسئله تغییر اقلیم و تروریسم نیست.

وی افزود که همه درباره دنیای با روابط متقابل حرف می‌زنند، اما به نظر می‌رسد که جهانی‌سازی در حال از دست دادن جلوه اولیه خود است. راه حل این وضعیت نگران کننده در برابر جهانی‌سازی قطعا انزوا نخواهد بود. درک و پذیرش تغییرات شاید راهکار بهتری برای این مسئله باشد.

گفتنی است چهل‌ و هشتمین نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد از دیروز در داووس سوئیس شروع به‌کار کرد. قرار است این نشست با موضوع «ایجاد یک آینده مشترک در جهانی از هم گسیخته» تا ۲۶ ژانویه ادامه یابد.

انتهای پیام/

برگزاری روز نخست اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار