معادن فعال و غیرفعال استان هرمزگان تا یک ماه آینده شناسایی و ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در اولین جلسه شورای معادن هرمزگان گفت:معادن فعال و غیرفعال استان هرمزگان تا یک ماه آینده شناسایی و ساماندهی می شوند.

وی افزود: معادن غیرفعال استان از این پس به جای تهران در شورای معادن استان تعیین تکلیف می شوند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: معادنی که نتوانند فعال شوند سلب امتیاز می شوند تا فرصت سرمایه گذاری و تولید در اختیار افراد توانمند و علاقه مند قرار گیرد.

خلیل قاسمی افزود: پیش از این امور مربوط به معادن استان در شورای عالی معادن در تهران بررسی می شد که اکنون با راه اندازی شورای معادن استان، امور معادن هرمزگان در شورای معادن استان رسیدگی و تصمیم گیری می شود که زمان طولانی رسیدگی به امور معدنی در استان کاهش می یابد.

وی گفت: وضعیت دو معدن بررسی شد که مقرر شد با فرصت چهارماهه به یکی از این معادن غیر فعال، تعیین تکلیف و پرونده معدن دیگر نیز مقرر شد در جلسه آینده بررسی شود.

بهروز اکرمی معاون استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: خام فروشی مواد معدنی در استان یک ضایعه بزرگ است که باید با تکمیل زنجیره تولید معادن در استان ارزش افزوده تولیدات معدنی استان افزایش یابد.

اکرمی گفت: معادن غیرفعال فرصت سرمایه گذاری از دیگران را می گیرد و باید هر چه زودتر معادن غیرفعال استان تعیین تکلیف و فعال شود.

هرمزگان یکی از استان های معدنی کشور است که بیش از سیصد معدن فعال با اشتغال مستقیم برای سه هزار نفر دارد، گچ، کرومیت، منگنز از مهمترین معادن استان است.

انتهای پیام/ف

ساماندهی معادن هرمزگان تا یک ماه آینده

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.