فرماندار ساوه از ساخت نیروگاه 1200 مگاواتی در شهرستان ساوه با مشارکت سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بهاروند در نشستی با سرمایه‌گذاران خارجی ساخت نیروگاه 1200 مگاواتی سیکل ترکیبی در ساوه گفت: در فرآیند ساخت این نیروگاه بیش از 500 نفر از متخصصین دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان  جذب خواهند شد .

وی افزود: طی این فرآیند برای 88 نفر نیروی انسانی اشتغال ایجاد خواهد شد.

فرماندار ساوه ادامه داد: مهمترین و بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت برق و سیکل ترکیبی در شهرستان ساوه صورت می‌گیرد.

بهاروند گفت: برای مکان یابی زمین مورد نیاز برای استقرار این نیروگاه اقدامات لازم در احداث این مجموعه تامین و موافقت های اولیه صادر شده است.

وی تاکید کرد: از دیگر موارد مهم در استقرار این نیروگاه  نظریه زیست محیطی با صدور مجوز و موافقت از سازمان حفاظت از محیط زیست است.

بهاروند با بیان اینکه پیگیرهای لازم از سوی مسئولان استانی صورت گرفته است گفت: خوشبختانه موافقت نهایی از سوی سازمان به استان اعلام شده است.

بهاروند همچنین درباره تامین سایر زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر آب و گاز گفت: این پروژه ،پروژه ای ملی است و به همین دلیل تمام پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی انجام مراحل تضمین گارانتی برای طرح‌هایی با سرمایه گذاری خارجی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی را از دیگر الزامات اجرای این طرح دانست که با پیگیری از سوی استاندار مرکزی و با انجام مکاتبات در حال صادر شدن است تا دغدغه‌ای در اجرای این طرح ملی برای سرمایه‌گذار بوجود نیاید.

وی در ادامه اضافه کرد: روند اجرای این پروژه ملی با سرعت در حال اجراست و این پروژه سیکل ترکیبی با 1200 مگاوات به عنوان بزرگترین پروژه سیکل ترکیبی کشور در ساوه اجرا می‌شود که ظرفیت ان تا 1800 مگاوات قابل افزایش است.

فرماندار ساوه با اشاره به سرمایه گذاری 660 میلیون یورویی این نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه گفت: شهرستان ساوه به دلیل استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور با مشکل کمبود برق مواجه است و قطعا با توسعه صنایع در این شهرستان کمبود برق بیشتر احساس خواهد شد لذا با استقرار این نیروگاه مشکل تامین برق در ساوه برطرف و حتی توان انتقال برق به سایر استان‌های کشور نیز وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک گفت: با واگذاری نهایی زمین مورد نیاز برای این طرح  به وسعت 60 هکتار  از سوی کمیسیون ماده 32 توسط وزارت خانه متبوع بزودی کلنگ عملیات اجرایی آن بر زمین زده خواهد شد.

انتهای پیام/ب

صحبت های فرماندار ساوه درباره ساخت نیروگاه 1200 مگاواتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.