جانشین فرمانده‌ ناجا‌ گفت: از مجموع جرایم‌ مربوط به سرقت 70 درصد آنها کشف می‌شود و اقدامات لازم برای بازگرداندن اموال به صاحبانش‌ انجام می شود.

70 درصد‌ جرایم‌ سرقت‌ کشف می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار اسکندر مؤمنی‌ جانشین فرمانده‌ ناجا‌ در حاشیه مراسم‌ رونمایی از سامانه کشف و شناسایی اموال مسروقه‌ در فضای مجازی‌ با حضور در جمع خبرنگاران‌ گفت: بیش از 70 درصد از جرایم‌ مربوط به سرقت‌ کشف می‌شود.

 جانشین‌ فرمانده ناجا‌ بازگرداندن‌ اموال به صاحبان‌ آن را‌ نکته‌ای مهمتر‌ برشمرد و اظهار کرد: تلاش ما این است که این کشفیات به دست مردم برسد‌ زیرا در بسیاری از موارد وقتی که اموال کشف می‌شد مشکل بعدی ما شناسایی‌ مالکان‌ واقعی آن بود.

سردار مؤمنی با بیان اینکه از چند سال پیش سامانه‌ای طراحی شد تا مردم از آن طریق‌ اموال خود را شناسایی‌ کنند، اظهار کرد: مرحله‌ اول سامانه افتتاح شده و مردم هم باید شماره سریال اموال خود را ثبت کنند‌، چنانچه وجود شماره خودرو‌ روند بازگرداندن‌ آن به مالک‌ را راحت‌تر بکند، ما باید برای سایر اموال هم همین کار را انجام بدهبم.

 وی با بیان اینکه این سامانه سبب می‌شود مردم به جای مراجعه حضوری با ورود به آن، اموال خود را شناسایی‌ کنند،بیان کرد: هر سامانه‌ای که طراحی می‌شود اطلاعات از قبل جمع می‌شود ولی وقتی مورد بارگذاری‌ قرار می‌گیرد به روز می‌شود و نسخه‌های بعدی کامل می‌شود.

 سردار مؤمنی با بیان اینکه بسیاری از اطلاعات و تمام اموال مکشوفه‌ طی یک دهه گذشته بارگذاری شده‌اند، اظهار کرد: با این کار درصد قابل توجهی از مردم هم باید اطلاعات را ثبت کنند.

 وی با بیان اینکه 74 درصد جرایم‌ فضای مجازی کشف می‌شود، گفت: ورود اطلاعات توسط مردم گام بعدی است‌.

کشف 74 درصد جرایم فضای مجازی

جانشین فرمانده ناجا با بیان این مطلب که 74 درصد از جرایم فضای مجازی کشف و ضبط می‌شود، گفت: در حوزه قتل نیز 96 درصد کشفیات داشته ایم.

 سردار مؤمنی با بیان اینکه در حال حاضر نمایشگاه مجازی است‌ و ممکن است در این نمایشگاه بخشی از اموال بدون صاحب‌ باشند، ادامه داد: در حال حاضر هر چه که کشف شده اطلاعاتش‌ ثبت شده است و این کار در تهران انجام شده و گام به گام در تمام استان‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

صحبت های مهم جانشین فرمانده‌ ناجا‌  در حاشیه مراسم‌ رونمایی از سامانه کشف و شناسایی اموال مسروقه‌ در تاریخ چهارم بهمن ماه

 

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار