عبدالحسن برزیده گفت: وجود قهرمان آن هم در سینمایی که مخاطب خوبی دارد و مردم به دنبال آن هستند، همیشه نیاز است.

وجود قهرمان حتی کلیشه همیشه نیاز است/قهرمان های تخیلی پیشی گرفته اندعبدالحسن برزیده کارگردان سینما، درباره وجود قهرمان در فیلم‌های سینمایی با توجه به شرایط کنونی جامعه، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: وجود قهرمان آن هم در سینمایی که مخاطب خوبی دارد و مردم به دنبال آن هستند، همیشه نیاز است؛ چون قهرمان قصه با آنها ارتباط خوبی برقرار می کند.

وی افزود: اگر این قهرمان ملی و از جنس مخاطب باشد، ویژگی های بیشتری خواهد داشت و ارتباط نزدیک تر و پر معناتری با مخاطب برقرار می کند.

این کارگردان ادامه داد: البته وجود قهرمان در سینمایی مانند هالیوود به علت موقعیت جامعه و فردی بودن آن نسبت به سینمای روسیه، قوی تر و اثرگذارتر پیش می رود؛ چون مخاطب تمایل به همذات پنداری بیشتری با آن دارد و خود را در قالب او می بیند.

برزیده عنوان کرد: ما دو نوع سینمای قهرمان پرور داریم که یکی کلیشه و دومی تخیلی است. در نمونه اول با وجود کلیشه بودن، همچنان جذب مخاطب بالایی را شاهد هستیم؛ اما در قیاس با سینمای قهرمان پرور تخیلی عقب تر است.

وی افزود: سینمای صاحب قهرمان تخیلی درصد همذات پنداری بالایی دارد و خوب پیش می رود و آنقدر به واقعیت نزدیک شده که تخیل را برای مخاطب به واقعیت تبدیل می کند و جذب تماشاچی بالایی را به همراه دارد.

برزیده در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سینمای قهرمان پرور تخیلی در جامعه امروز بهتر جواب می‌دهد؛ اما به این معنی نیست که سینمای قهرمان پرور کلیشه ما جذب مخاطب ندارد.


انتهای پیام/

اظهار نظر یک کارگردان درباره لزوم وجود قهرمان در سینمای ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار