فرماندار ایرانشهر گفت: آموزش و پرورش پویا و بالنده سبب رشد و توسعه جامعه می‌شود بنابراین باید توجه ویژه‌ای به امر آموزش در مدارس داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نبی بخش داودی فرماندار ایرانشهر در نشست شورای آموزش و پرورش ایرانشهر با بیان اینکه علم و آگاهی باید همراه با تزکیه و معنویت باشد اظهار داشت: انسان دارای ۲ بعد جسم و روح است که علم جسم را تزکیه و روح را بارور می‌سازد.

وی افزود : آموزش و پرورش پویا و بالنده سبب رشد و توسعه جامعه می‌شود بنابراین باید توجه ویژه‌ای به امر آموزش در مدارس داشت.

داودی  بیان کرد: در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر هستیم این ایام بهترین فرصت برای تقویت امید و بیان دستاورد‌های نظام است و معلمان و مربیان باید موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف از جمله نانو تکنولوژی، دانش هسته‌ای و علوم مختلف را به خوبی برای جوانان بازگو کنند.

وی بر بررسی آخرین وضعیت بازماندگان از تحصیل، بررسی نقش و جایگاه خیران مدرسه ساز، مدیریت در مبحث فضا‌های آموزشی، بحث و تبادل نظر پیرامون کلاس‌های کنکور، عدالت آموزشی در تمامی مراکز آموزشی، توجه و اهتمام بیشتر به مراکز آموزشی عادی، مناطق حاشیه شهر و روستا‌های کمتر برخوردارو جلوگیری از هرگونه هزینه‌های غیر ضروری برای خانواده‌ها و دانش آموزان تاکید کرد.

وی افزود: باید به مشکلات فرهنگیان رسیدگی شود تا آنان با کمترین دغدغه و نگرانی به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند.

فرماندار ایرانشهر بر ساخت فضا‌های آموزشی بیشتر در این شهرستان تاکید کرد و گفت: در کنار تلاش خیران اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نیز در این زمینه ورود جدی تری داشته باشد.

حسینی مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر نیز در این نشست با ارائه گزارشی از مصوبات نشست قبلی گفت: در شرایط کنونی که دشمن از هر حربه‌ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‌کند باید دستاورد‌های انقلاب را به درستی برای مردم بازگو وروشنگری کنیم.

عبدالغفور حسینی اظهار داشت: از ۴۸ هزار و ۷۵۰ نفر دانش آموز ایرانشهر هزار و ۲۹۸ نفر فاقد شناسنامه و اتباع خارجی هستند.
وی بیان کرد: سالانه سه هزار نفر به آمار دانش آموزان ایرانشهر به ویژه در حاشیه شهر افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: برای ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان از تمامی داوطلبانی که در کنکور ۹۶ حائز رتبه برتر در دانشگاه‌های معتبر و روزانه شده اند در نیمه دوم اسفند تجلیل خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش گفت: ۱۶ مدرسه خیری در قالب ۴۸ کلاس درس از سال ۹۳ تاکنون در این شهرستان ساخته شده است.

انتهای پیام/ع

علم و آگاهی باید همراه با تزکیه و معنویت باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار