مسئول ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان گفت:همدان در صورت وقوع زلزله از شهرهای امن کشور است.

همدان شهر ایمن زلزلهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،بیتا روحی مسئول ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان گفت: شهرهمدان در صورت وقوع زلزله از شهرهای امن در کشور است و به  توجه به این ویژگی‌هایی سعی داریم همدان را به‌عنوان پایتخت ایمن شهر ایران معرفی کنیم.

  وی خاطر نشان کرد:  شهر همدان نیز در بخش بروز سیلاب نیز با اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در وضعیت امنی قرار دارد

مسئول ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان به تلاش ها برای ثبت این شهر  در کمپین شهرهای ایمن خاطر نشان کرد: ما در کمپین شهرهای ایمن ثبت‌نام کرده‌ایم و برای تحقق آن نیز به 43 سؤال دفتر مربوطه در سازمان ملل پاسخ داده‌ایم.

روحی ادامه داد: وضعیت همدان در بخش ایمنی مورد بررسی و ارزیابی نهاد مربوطه در سازمان ملل قرارگرفته است .

وی بیان کرد:  سند پنج‌ساله شهرداری همدان در بخش مدیریت بحران را بر اساس سند "سندای" نوشته و به اجلاس‌های بین‌المللی ارسال شده و به عنوان سند برتر نیز انتخاب‌شده است.

مسئول ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان افزود: با اجرای برنامه‌های مؤثر در این بخش به دنبال جذب سرمایه‌گذار اقتصادی هستیم.

روحی در ادامه افزود: عقد تفاهم‌نامه با یونسکو و استفاده از اساتید آن‌ها برای اجرای طرح پایش کشوری، استاندارد کردن فرایند کار و استفاده از تجارب دیگر کشورها از دیگر اقدامات ما در این عرصه است.

وی به کار کارکرد ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان اشارعه کرد و گفت: کارگروه سیلاب، کارگروه هشدار و اطلاع‌رسانی، کارگروه ایمنی و آتش‌نشانی، کارگروه تدفین و غیره ساختار این ستاد در شهرداری همدان را تشکیل می‌دهند.

مسئول ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان در ادامه گفت: اتاق فکر ستاد بحران به‌منظور استفاده از ظرفیت علمی دیگر بخش‌ها،کارگروه سیلاب به‌منظور تهیه گزارش از وضعیت رودخانه‌ها، مکان نمایی تأسیسات شهری، اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و نصب دستگاه‌های هشدار سریع راه‌اندازی شده است.

روحی درباره اقدامات این نهاد در بخش آموزش شهروندی نیز عنوان کرد: امسال تمرکز ما در این بخش‌ بر آموزش پدافند غیرعامل متمرکز بود هرچند آمادگی داریم سالانه 25 مدرسه را در بخش آموزش های مربوط به مدیریت بحران پوشش دهیم.

مسئول ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان تاکید کرد: تهیه نقشه تخلیه اضطراری محلات از دیگر اقدامات  این ستاد می باشد.

وی افزود: در صورت آماده شدن آن، افراد می‌توانند در هنگام بروز حادثه  از مسیرهای امن استفاده کرده و از منطقه خطر خارج شوند.

 انتهای پیام/د.ا

همدان ازشهرهای امن کشور در زلزله است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.