رئیس کمیسیون قضایی گفت: یکی از حساس‌ترین و پرمخاطره‌ترین کارها قضاوت است و در مبانی فقهی و اسلامی تامین معیشت قضات بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

ملکشاهی:به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی در صحن علنی امروز مجلس درباره بودجه 96 و عملکرد 9 ماهه دستگاهها اظهار کرد: یکی از حساس‌ترین و پرمخاطره‌ترین کارها قضاوت است و در مبانی فقهی و اسلامی تامین معیشت قضات بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی افزود: آیا زیبنده است در حکومت اسلامی، قضات ما به طور متوسط میانگین نصف دریافتی قضات در کشورهای دنیا را داشته باشند.

وی ادامه داد: دادگستری جمهوری اسلامی ایران دارای 5 برنامه مصوب عملیاتی با اعتبار هزینه ای مبلغ 32میلیارد و 968هزار و 820میلیون ریال می باشد که در 9 طی  ماهه اول سال جاری 23 میلیارد و623 هزار و 370میلیون ریال معادل 71/65درصد آن تخصیص یافته است.

ملک‌شاهی افزود: اعتبار مصوب طرحهای تملک در سال جاری 3 میلیارد و 185 هزار میلیون ریال که مبلغ 700 هزار میلیارد ریال آن معادل 28/91 درصد تخصیص یافته است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی گفت: باید در سال 96، 10 هزار و 500میلیارد تومان برای قوه قضائیه تصویب می‌شد که تنها 8 هزار و 800 میلیارد تومان تصویب شد که انحراف از برنامه ششم است.

وی اضافه کرد: مجلس تکالیف زیادی برای قوه قضائیه ایجاد کرد مانند  آیین دادرسی کیفری که در سال 94 لازم الاجرا شد و حداقل 2هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون نیاز است.

ملک‌شاهی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی قوه قضائیه 10 تا 20 درصد تخصیص پیدا کرده است، اظهار کرد: در سازمان زندانها، هزینه سرانه برای زندانیان به طور متوسط هر نفر 6 هزار تومان است و این امری است که قابل انجام نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف که 5 میلیون از پرونده های قضائی در آنجا گردش دارد، به طور میانگین برای کسانی که از صبح تا غروب کار می‌کنند، حدود 200 هزار تومان پرداخت می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار