گروه داعش سال گذشته میلادی با استفاده از پول و طلای غارت‌شده در فیلیپین ۲۵۰ تروریست را به عضویت خود درآورد.

داعش با استفاده از پول و طلاهای غارت شده عضوگیری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ گروه تروریستی داعش که سال گذشته میلادی یک شهر در جنوب فیلیپین را اشغال کرده بود با غارت پول و طلا به ثروتی رسیده بود که با استفاده از آن حدود 250 نفر را برای انجام حملات جدید استخدام کرد. ارزش این گنجینه به ده ها میلیون دلار می‌رسید.

به گفته ارتش فیلیپین، سرکرده این گروه تروریستی که به «ابو دار» معروف بود قبل از اینکه شهر ماراوی بازپس گرفته شود از آنجا فرار کرد. داعش قصد داشت این شهر را به پایگاه خود در جنوب شرق آسیا تبدیل کند. ارتش پس از 5 ماه درگیری خشونت‌آمیز و بمباران هوایی توانست این شهر را در ماه اکتبر آزاد کند.

ابو دار با پول و طلاهای غارت شده، پسران این منطقه فقیر را استخدام کرده بود به همین دلیل با اینکه تعداد زیادی از اعضای داعش کشته شده‌اند هنوز هم این گروه تروریستی برای این شهر تهدید به حساب می‌آید.

به گفته یکی از نیروهای نظامی مراوی، داعش هنوز فکر ایجاد یک خلافت در جنوب شرق آسیا را رها نکرده است. این نیروی نظامی گفت: «این هدف کلی داعش است. اما همزمان با تلاش برای بازسازی خود و گردآوری سلاح سعی می‌کند حملات جدیدی را نیز انجام دهد».

تروریست ها روز شنبه 8 سرباز را طی دو حمله در «لانائو دل سور» زخمی کردند.

انتهای پیام/

عضوگیری داعش در فیلیپین با طلاهای غارت‌شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار