معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: در حال حاضر ۲۱۷ هزار سند شهدا در بنیاد شهید گردآوری شده است و تلاش برای افزایش این مستندات ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن کاویانی راد در نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۷ هزار سند شهدا در بنیاد شهید گردآوری شده است و تلاش برای افزایش این مستندات ادامه دارد.

وی تصریح کرد: جمع آوری و نگهداری اسناد شهدا و ایثارگران سراسر کشور بر اساس ماده ۶۶ قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بر اساس اهمیتی که جمع آوری و گردآوری خاطرات و مستندات مرتبط با امور ایثار و شهادت دارد، تاریخ شفاهی جانبازان، به ویژه جانبازان ۷۰ درصد نیز جمع آوری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کاویانی راد یادآور شد: جمع آوری خاطرات پدر و مادر ۱۵۰ هزار خانواده شهیدی که در قید حیات هستند نیز در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم ایثار در سال آینده اضافه کرد: دومین جشنواره ملی فیلم ایثار در سال آینده برگزار خواهد شد و شعار این جشنواره «ترویج فرهنگ ایثار، افزایش امنیت و آرامش» است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی، آگاهی بخشی نسل جوان و همچنین گسترش فرهنگ فیلم سازی ارزشی به ویژه در حوزه ایثار و شهادت و آماده سازی زمینه کشف خلاقیت های هنری و فرهنگی برای فیلمسازان جوان است.

حجت الاسلام والمسلمین کاویانی راد اظهار کرد: یکی از اصلی ترین راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گردآوری و پردازش عمیق به خاطرات شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنان است.

وی در ادامه تصریح کرد: تولید آثار با موضوع ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی، تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت و همچنین تشویق و ترغیب جوانان هنرمند جامعه اسلامی به ترویج فرهنگ ایثار با بهره گیری از ابزار هنری، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فوق است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: موضوعات جشنواره شامل مواردی چون ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی، ایثار و بصیرت، ایثار و سبک زندگی اسلامی - ایرانی، ایثار و اقتصاد مقاومتی، ایثار و جنگ نرم، ایثار و آسیب های اجتماعی، ایثار و شهدای مدافع حرم، ایثار و زنان جانباز، ایثار و امید به آینده و ایثارگران و فضای مجازی بود و افراد بسیاری آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کاویانی راد افزود: جشنواره فیلم ایثار در ٦ بخش شامل فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلم های مردمی و ایده، طرح و فیلمنامه های کوتاه و در بخش ویژه فیلم های ١٢٠ ثانیه ای برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پایان فروردین ماه سال ۹۷ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار تیرماه سال ٩٧ برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از آموزش روایتگری به ٣ هزار ایثارگر خبر داد و گفت: سه هزار ایثارگر تحت آموزش روایتگری و فنون سخنوری قرار گرفته اند و در آینده با عنوان پیام آوران ایثار مشغول فعالیت خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین کاویانی راد با اشاره به برخی از فعالیت های بخش آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای زمینه سازی ارتقای علمی و مهارتی ایثارگران فعالیت های خوبی انجام شده است و در حال حاضر ١٥٧ هزار دانشجو در سطوح مختلف از جامعه ایثارگری مشغول به تحصیل هستند که تعداد قابل توجهی از آنها دانشجوی ممتاز هستند.

وی ادامه داد: در جامعه دانش‌آموزی نیز ٢١١ هزار دانش آموز ایثارگر داریم که برای این گروه نیز فعالیت های ویژه ای در نظر گرفته شده است و آموزش های ویژه ای را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار

برچسب ها: شهدا ، جانبازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار