رئیس کمیسیون انرژی گفت: بودجه وزارت نفت نمی‌تواند تأمین کننده وزارتخانه‌ای باشد که کل بودجه کشور را تأمین می‌کند.

بودجه وزارت نفت برای تأمین نیازهایش کافی نیست/ به جای برگزاری جلسات فرمایشی، جلسات تخصصی کمیسیون‌ها را برگزار کنیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی در بحث بررسی عملکرد 8 ماهه بودجه سال 96 در صحن علنی امروز(سه‌شنبه 3 بهمن ماه ) گفت: در پیش بینی بودجه سال 96 برای وزارت نفت 8 میلیارد دلار قرار داده شده بود که از 14.5 درصد فروش نفت تنها 7.5 میلیارد دلار صرف هزینه‌های جاری این شرکت مطابق بودجه مصوب خواهد شد.

وی ادامه داد: چگونه وزارتخانه‌ای که مخالف شعار ما بودجه کل کشور را تأمین می‌کند با یک میلیارد دلار توسعه خود را برای افزایش توصعه نفت در دستور کار قرار دهد؟

حسنوند تصریح کرد:‌ بیش از 1.5 میلیون دلار به دلیل رفتار غیرقانونی سازمان امور مالیات این وزارتخانه باید مالیات بپردازد در حالی که شرکت ملی نفت از پرداخت مالیات معاف است و دیوان محاسبات هم رفتار غیرقانونی سازمان مالیاتی را تذکر داده است.

رئیس کمیسیون انرژی اظهار کرد: بخش تعهدات دولت در حوزه وزارت نفت تأمین نشده و تنها 10 درصد از 14 درصد به وزارت نفت اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به بودجه وزارت نیرو هم گفت: 8 هزار میلیارد تومان اعتبارات در حوزه طرح تملک دارایی قرار داده شد که تنها 2هزار و 500 میلیارد تومان آن تحت عنوان اسناد خزانه پرداخت شده است و علی رغم تصریح ماده 6 در حمایت از صنعت برق هیچ مابه التفاوتی پرداخت نشده است.

حسنوند تأکید کرد:‌ امروز پالایشگاه ستاره خلیج فارس که می‌تواند با 36 میلیون لیتر بنزین استقلال، خودکفایی و صادرات را انجام دهد برای 260 میلیارد دلار معطل مانده است.

رئیس کمیسیون انرژی بیان کرد: امروز گازرسانی کشور معطل و اشتغال در حد شعار است، آیا صدای مردم را نشنیده‌اید اگر این گونه اعتبارات همانند امسال برای سال 97 هم تکرار شود هیچ شغلی ایجاد نخواهد شد.

وی تأکید کرد: به جای برگزاری این گونه جلسات فرمایشی بدون تأثیر جلساتی کارگشا برگزار کنید، جلسات صحن تعطیل و جلسات کمیسیون‌های تخصصی با طرح‌های دو فوریتی برای حل مشکل مردم حرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار