استاندار لرستان گفت: تا آنجا که قانون به ما اجازه دهد در راستای حل مشکلات بازنشستگان اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی در جلسه کانون بازنشستگان استان گفت: امیدواریم حرکاتی که باعث ایجاد اختلاف و کاهش اعتماد و ناامیدی میان اقشار مردم می‌شود دیگر تکرار نشوند.

وی با بیان اینکه مشکلات در هر حوزه نشان می‌دهد که نظارت خوبی نداشته‌ایم، افزود: امروزه از مشکلات صندوق بازنشستگی در ادبیات برنامه‌ریزی به عنوان ابرچالش‌ها یاد می‌شود.

خادمی با اشاره به اینکه وجود صندوق بازنشستگی جهت سرمایه‌گذاری اندوخته‌های گذشته و به مرحله تولید رساندن آنان است، بیان داشت: به علت طولانی شدن دوران بازنشستگی ورودی صندوق از خروجی آن کمتر می‌شود بنابراین برای جبران و کاهش اختلاف باید با استفاده از سرمایه این صندوق کار اقتصادی و تولیدی انجام داد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به دلیل مدیریت اشتباه و استفاده نامناسب از سرمایه این صندوق با مشکلاتی مواجه شده‌ایم که امید می‌رود با توجه به ظرفیت‌های کشور و منابع زیاد کشور با کمک مردم و مسئولین مشکلات حل شود.

استاندار لرستان به طور کلی مشکلات بازنشستگان استان را در سه بخش عنوان کرد و گفت: بخش اول مربوط به بحث‌های ملی می‌شود که در اختیار استان نیست، اما می‌توانیم طرح‌ها و پیشنهاد‌های اصلی را به مرکز انتقال دهیم.

وی مرحله بعدی را مربوط به مردم و همه اقشار جامعه دانست و افزود: احترام به بازنشستگان و جایگاه آنان از بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است که دولت نقش زیادی در آن ندارد.

خادمی بخش دیگر این مشکلات را در دولت و عملکرد مدیران عنوان کرد و ادامه داد: هر آنچه قانون و اختیارات به ما اجازه دهد در راستای حل مشکلات اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به تهیه زمین برای ساخت خانه امید در خرم‌آباد گفت: با همکاری شهرداری کمیته‌ای جهت مشخص کردن مکان این خانه تشکیل خواهد شد تا هر چه سریع‌تر جهت احداث آن اقدام شود.

انتهای پیام/د

پیگیر مشکلات بازنشستگان لرستان هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.