مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: مسکن‌های مهر شهر‌های بینالود وگلبهار که فاقد متقاضی هستند به مددجویان تحت حمایت این نهاد واگذار می شود

مسکن مهر، ظرفیتی برای خانه دار شدن مددجویان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن مسعودیان راد افزود:اکنون ۲۹ هزار مددجوی شهری و روستایی تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی فاقد مسکن هستند که با استفاده از ظرفیت مسکن مهر فاقد متقاضی، می توان آنها را خانه دار کرد.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از نیاز‌های پایه‌ای و اساسی است گفت: کمیته امداد خراسان رضوی در سال‌های اخیر ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را برای مددجویان تحت حمایت این استان به‌صورت خرید و ساخت مسکن شهری و نیز مقاوم‌سازی مسکن روستایی اجرا کرده است، اما نکته مهم اینجاست که نیاز مددجویان بیشتر از این اقدامات است و برنامه‌ریزی وسیع‌تری را می‌طلبد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه عمده نیاز مددجویان در بخش مسکن مناسب، شامل مسکن روستایی می‌شود افزود: اکنون ۲۹ هزار خانوار فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که عمده آن مربوط به مسکن روستایی است.

مسعودیان راد با اشاره به ظرفیت مناسب مسکن‌های مهر فاقد متقاضی در شهر‌های گلبهار و بینالود گفت: با توجه به بررسی‌های میدانی انجام‌گرفته، تاکنون از مسکن مهر گلبهار تعداد واحد‌های قابل‌توجهی در اختیار مددجویان کمیته امداد قرارگرفته است و این تعاملات استمرار دارد.

وی بابیان اینکه شهر بینالود در ۶۰ کیلومتری محور مشهد – نیشابور واقع‌شده است افزود: مجموعه مسکن مهر مناسبی نیز در شهر بینالود وجود دارد که با مشارکت خیران نسبت به ساخت آنان اقدام شده و خوشبختانه عمده آن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصدی رو به اتمام است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسکن مهر بینالود به لحاظ نوع مسکن، قیمت واگذاری و تسهیلات پرداختی، شرایط مناسبی را برای مددجویان تحت حمایت این نهاد دارد که ما باید برای اسکان بخشی از مددجویانی که آمادگی سکونت در این مجموعه‌ها رادارند اطلاع‌رسانی نموده تا زمینه خانه‌دار شدن را در کنار اشتغال آن‌ها و مرتفع نمودن مشکلات اساسی‌شان فراهم کنیم.

مسعودیان راد گفت:: زیرساخت‌های اولیه مناسب برای بینالود شامل حمل‌ونقل، ایاب و ذهاب، حضور بخش‌های خدماتی مانند مراکز آتش‌نشانی- بهداشتی درمانی - پلیس- مراکز تجاری و بازار‌های خرید و فضا‌های مناسب اشتغال در حد نیاز مردم تدارک دیده‌شده و در این شهر موجود است که شرایط را خیلی بهتر برای اسکان خانواده‌های نیازمند مسکن تحت حمایت مهیا می‌کند.


وی با عنوان اینکه برای خرید هریک از مسکن‌های مهر شرایط مناسب و ارزان وجود دارد گفت: بستر خوبی برای خانه‌دار شدن مددجویان فاقد مسکن تحت حمایت فراهم است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی به وجود زمینه کار و اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت در شهر بینالود اشاره کرد و افزود: ویژگی خاص مسکن مهر در شهر بینالود شامل هم‌جواری آن با فضای کار، صنایع موجود و کارخانه‌های متعدد و نیاز به تأمین نیروی کار است که به همین منظور کمیته امداد می‌تواند نیروی کار متخصص و عمومی را شناسایی کند تا زمینه اشتغال‌زایی مددجویان ساکن در این شهر را فراهم آورد.

انتهای پیام//ف. ح
 

واگذاری مسکن های مهر فاقد متقاضی به مدد جویان کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.