۱۰۰ برنامه فرهنگی در ایام مبارک دهه فجر اجرا می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، از برگزاری ۱۰۰ برنامه شاخص فرهنگی طی دهه فجر از جمله جشنواره فیلم فجر با ۱۴ فیلم طی این دهه خبر داد.

۱۰۰ برنامه فرهنگی در ایام مبارک دهه فجر اجرا می شود به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت‌الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، با اشاره به مقارن بودن دهه فجر با ایام فاطمیه گفت: تلاش می شود به منظور تکریم این ایام، برنامه‌های دهه فجر رنگ و بوی ایام فاطمیه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از میزبانی جشنواره «شعر فجر ایران» توسط استان در خبر داد و گفت: این موضوع در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی در استان کرمانشاه و در پی وقوع زلزله اخیر  روز چهارشنبه ۴ بهمن برگزار می شود.

جعفری از حضور حداقل ۱۰ شاعر برجسته کشور از جمله قزوه و بهمنی در این جشنواره خبر داد و افزود: ۱۰ نفر از چهره های ادبی و اجرایی بنیاد ادبیات ایران نیز در این مراسم حضور خواهند داشت..

وی از برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز در استان خبر داد و گفت: جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در استان کرمانشاه برگزار می شود و از ویژگی های مهم آن در مقایسه با سالهای گذشته این است که امسال با توافقی که با تهیه کنندگان شده قرار شده فیلم ها برای اکران مستقل در اختیار استان‌ها قرار گیرند و تمامی درآمدهای حاصل از آن به استان و هزینه های برگزاری جشنواره اختصاص پیدا کند.

جعفری از برگزاری برنامه های متعدد دیگری نیز طی دهه فجر خبر داد و بیان کرد: ۱۰۰ برنامه شاخص فرهنگی طی این ایام در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به جشنواره مد و لباس فجر طی ۱۸ بهمن و در محل نگارخانه آوینی، نمایشگاه عکس امام(ره) و فجر انقلاب از ۱۲ تا ۱۷ بهمن ماه و در نگارخانه شهید آوینی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مرکز استان و شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، پوستر، کاریکاتور، آثار تجسمی و هنری و... اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام/ز


برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.