دو دستگاه مانیتور علائم حیاتی و یک دستگاه اینفیوژن پمپ به بیمارستان آنکولوژی امیر اهداء شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیرحسین گنج کریمی سرپرست مدیریت بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز گفت: این دو دستگاه با ارزش ۲۵۰ میلیون ریال، به همت یکی از نیکوکاران عرصه سلامت، به بیمارستان آنکولوژی امیر، اهدا شده است.

او اضافه کرد: دستگاه مانیتور علایم حیاتی برای نمایش سیگنال‌های حیاتی بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، اورژانس و اتاق‌های عمل به عنوان یکی از تجهیزات ضروری و لازم به‌کار می‌رود؛ این دستگاه برای نمایش علائم حیاتی بیمار به طور مستمر به کار می‌رود و در شرایط نامطلوب بیمار، به تیم پزشکی هشدار می‌دهد.

سرپرست مدیریت بیمارستان آنکولوژی امیر، افزود: در حال حاضر ۳۰ دستگاه مانیتور علائم حیاتی در بیمارستان امیر وجود دارد که از این تعداد، در بخش اتفاقات اطفال سه مانیتور و در بخش اتفاقات بزرگسال دو مانیتور وجود دارد، در صورتی که بر اساس استاندارد در بخش‌های اتفاقات، برای هر تخت به یک مانیتور علائم حیاتی نیاز است.

گنج کریمی در مورد دستگاه اینفیوژن پمپ نیز توضیح داد: اینفیوژن پمپ یکی از دستگاه‌های تزریق سیالات به بدن است؛ این دستگاه با تزریق دقیق مایعات به بدن برای انجام فرآیند درمانی یا تشخیصی استفاده می‌شود؛ اینفیوژن پمپ در بیشتر بیمارستان‌ها و بعضی آمبولانس ها، یافت می‌شود.

او اضافه کرد: در حالت کلی از اینفیوژن پمپ‌ها زمانی استفاده می‌شود که مایعی را با دقت زیاد نسبت به سِت سرم معمولی که در اثر جاذبه کار می‌کند، به بیمار تزریق شود؛ به دلیل دقت زیاد این تجهیزات در تزریق، می‌توانیم از آن‌ها در کاربرد‌هایی مانند تزریق دارو‌های قلبی عروقی، شیمی درمانی، تزریق خون و سرم درمانی استفاده کنیم که در بیمارستان امیر برای تزریق داروی شیمی درمانی به بیمار، هر تخت نیاز به یک اینفیوژن پمپ دارد، اما هفت عدد از این دستگاه در بیمارستان وجود دارد.
انتهای پیام/ر

اهداء دستگاه علائم حیاتی و اینفیوژن پمپ به بیمارستان آنکولوژی امیر

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار