فدراسیون فوتبال این بار در بلیت فروشی جام جهانی فوتبال با روش جدیدی عمل کرد که برخی اتفاقات تجاری در دوره های قبل را منتفی و عدالت را بر قرار کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این دوره از رقابت های جام جهانی، قرار شد بلیت فروشی از طریق سایت فدراسیون فوتبال انجام پذیرد و دیگر در اختیار آژانس های هواپیمایی نیست و همین موضوع سبب شده تا وضعیت برخی از "بیزینس بلیت ها" کساد شود.

بر همین اساس، مهدی تاج در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مراسم قرعه کشی بلیت های جام جهانی بیان کرد: قرعه کشی بلیت های جام جهانی در 3 جایگاه A - B - C برگزار شد و خداراشکر همه اعضا حضور داشتند و تمامی کارها هم به صورت شفاف انجام شد و جای شکی باقی نذاشت.

او افزود: در دوره های قبل، فدراسیون فوتبال تجارتی با بلیت های جام جهانی انجام می داد و با در اختیار گذاشتن آنها به آژانس های هواپیمایی، پولی بدست می آورد و همچنین تعدادی را هم رایگان به جام جهانی می فرستاد که کار درستی بود اما امسال تصمیم گرفتیم تا این کار را انجام ندهیم و اعتقاد داشتیم مردم درحال پرداخت پولی هستند که ما داریم تعدادی را رایگان به روسیه می فرستیم و برهمین اساس تصمیم گرفتیم تا بلیت ها را مستقیم به فروش برسانیم و به آژانس های هواپیمایی ندهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: زمانیکه بلیت ها در اختیار آژانس های هواپیمایی قرار می گرفت، آنها هر قیمتی را دوست داشتند، همراه با پول هتل و... از مردم می گرفتند و آنها هم مجبور بودند برای دیدن جام جهانی، این مبلغ را پرداخت کنند اما اکنون مردم پولی که می دهند، یک ریال هم بیشتر از قیمت های فیفا نیست و هر فردی دوست دارد و با هر شرایطی به روسیه می رود.

تاج عنوان کرد: ایرانی های داخل کشورمان کارت اعتباری خرید جهانی را ندارند و به همین دلیل این امکان وجود نداشت تا مردم کشورمان مستقیم از سایت فیفا خریداری کنند و به همین دلیل، امکانی را به وجود آوردیم تا از هوادارانی که دوست دارند جام جهانی را تماشا کنند از طریق فدراسیون فوتبال ایران ثبت نام و سپس مسئولان فدراسیون اسامی برنده شدگان را در سایت فیفا ثبت نام کنند.

او در خصوص حمایت هواداران ایرانی از تیم ملی در روسیه گفت:  تیم ملی ایران در دوره مقدماتی جام جهانی، یکی از بیشترین طرفداران در استادیوم ها را داشت  و به همین دلیل فیفا این فرصت را به ما داد تا در سایت فدراسیون ایران بلیت فروشی کنیم و خداراشکر فیفا قبول کرد که این کار را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا کسانی که انتخاب نشدند، پول هایشان برگشت داده می شود یا خیر؟ اظهار کرد: قطعا پول افرادی که انتخاب نشدند، به حساب شان بازمی گردد اما در فرمت فیفا و سایت فدراسیون فوتبال، قسمتی وجود داشت که اگر در جایگاه دیگری صندلی خالی وجود داشت، آیا به آنجا می روید یا خیر، بیشتر مردم پاسخ مثبت دادند و ما هم در حال پیگیری این موضوع هستیم که هواداران ایرانی در 3 جایگاه A - B- C حضور یابند. البته دیدار ایران و اسپانیا به طور کامل پرشده و برای این مسابقه باید برنامه ریزی دیگری داشته باشیم.

عضو کمیته مسابقات AFC ادامه داد: در دوره های قبل، فیفا سهمیه هایی را در اختیار فدراسیون کشورهای صعود کرده به جام جهانی قرار می داد که اصحاب رسانه، خبرنگاران و مهمان های ویژه به محل برگزاری مسابقات بروند اما در این دوره، فدراسیون فوتبال تمام پول بلیت ها را داده است و بلیت رایگانی در اختیار ندارد

تاج در پایان گفت: به دلیل احتمال حوادث تروریستی، بازار سیاه وجود ندارد و تمام هواداران انتخاب شده در جام جهانی، شماره ملی، بارکد و کارت هواداری دارند و هر هواداری می خواهد وارد ورزشگاه ها شوند، باید از این 3 فیلتر رد شوند و همین موضوع احتمال عملیات تروریستی را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

اظهارات تاج درباره قرعه کشی بلیت فروشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
پیش به سوی قهرمانی تیم ملی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
آخه این کارا چی
Czechia
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
خوب چه میشه کرد
Czechia
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
باشه
آخرین اخبار