رئیس اداره کل بحران استانداری تهران گفت:در پارک های بحران سکوهایی برای احداث چادرهای بحران در نظر گرفته شده است.

تهران دارای پارک بحران می شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین الماسی رئیس اداره کل بحران استانداری تهران ضمن اشاره به اینکه اگر به مخاطرات طبیعی رسیدگی نشود این مخاطرات تبدیل به بلایای طبیعی می‌شوند، گفت: برای رسیدگی به مخاطره زلزله، 14 کار گروه تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند.

الماسی افزود: با تجربه‌های اخیر سند آسیب شناسی‌ در مورد بحث نظم پس از زلزله در دستور کار قرار گرفت.

 وی با اشاره به اینکه مردم پس از زلزله به پمپ بنزین هجوم آوردند، گفت: طبق مصوبه‌ای به تمام جایگاه‌های سوخت دستور داده شده است تا همواره در حالت ذخیره کامل سوخت باشند، همچنین نیروی انتظامی نیز در این مواقع آماده  کار است.

 رئیس اداره کل بحران استانداری با اشاره به پارک‌های چند منظوره‌ گفت: برای اجرای طرح پارک بحران، اراضی که در اختیار راه و شهر سازی است باید برای حفظ مالکیت به شهرداری سپرده شود تا در این پارک‌ها مردم بتوانند ورزش کنند و همچنین سرویس‌های بهداشتی و حمام در آن تعبیه شده است و سکوهایی برای احداث چادرهای‌ بحران نیز در نظر گرفته شده است.

 الماسی افزود: دستور طراحی کانکس‌ها متناسب با جمعیت هر شهر نیز داده شده است.

 وی به رویکردی دیگر اشاره کرد و گفت: تهیه سند مدیریت مخاطرات شهری در دستور کار قرار گرفته شده است ،همچنین تهیه 16 قلم از اقلام اضطراری نیز به شهرداران و دهیاران‌ ابلاغ شده که این اقلام باید تهیه شوند و در انبارهای شهری ذخیره شوند.

 رئیس اداره کل بحران استانداری تهران افزود: متاسفانه طبق بررسی‌ها مشخص شده است که با هماهنگی شورای شهر و شهرداری سوله‌ها در مناطق مختلف در اختیار دستگا‌ه‌های دیگر گذاشته شده است.

 الماسی با اشاره به احداث چادر‌های صحرایی به عنوان بیمارستان در سطح استان تهران گفت: مانور‌هایی به صورت رندوم‌ در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم.

 وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که روی گسل است، گفت: استان‌های معین و جایگزین معین برای کمک رسانی به استان تهران در مواقع اضطراری مشخص شده‌اند.

 الماسی گفت: رسیدگی به معضل کمبود آب و چار‌ه اندیشی‌ برای لوله کشی‌ها و مخازن آب بیش از معضل زلزله در اولویت قرار دارند.

 انتهای پیام/

صحبت های  رئیس اداره کل بحران استانداری تهران در شورای استان تهران در تاریخ دوم بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار