نماینده شهرستان پردیس در شورای استان تهران گفت:با وجود اینکه ۱۷ درصد از جمعیت کشور در تهران هستند بودجه این استان کمتر از ۶ درصد است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد قانبیلی، نماینده شهرستان پردیس در شورای استان تهران در نطق پیش‌ از دستور گفت: متاسفانه استان تهران اگرچه در باور جامعه و اذهان عمومی استانی برخوردار است اما تهران یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته است و مشکلات و معضلاتی که در استان تهران وجود دارد در کمتر نقطه ایران اسلامی مشاهده می‌شود و اصلی‌ترین دلیل آن نیز تقسیم نامتوازن بودجه در کشور است.

وی افزود: از دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم تخصیص عادلانه بودجه استان تهران را در این فرجه زمانی که فصل بررسی بودجه است،مد نظر قرار دهند و حقوق تهران را طبق آمایش سرزمینی و جمعیتی در نظر بگیرند.

قانبیلی با اشاره به اینکه با وجود اینکه ۱۷ درصد از جمعیت کشور در تهران هستند بودجه اختصاص یافته به این استان کمتر از ۶ درصد است، گفت: آیا این بی‌انصافی آشکار نیست؟

قانبیلی با اشاره به اینکه نباید این نکته را فراموش کرد که استان تهران شهر تهران نیست، تاکید کرد: استان تهران به جز تهران دارای شهرها و روستاهای متعدد است که با مشکلات و معضلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود:نمایندگان محترم شورای استان و حضار گرانقدر چنانچه این مورد را مدنظر قرار دهند، بخش عمده‌ای از مشکلاتشان حل خواهد شد.

قانبیلی افزود: نمایندگان باید در کنار نگاه‌های سیاسی و مسائل ملی حوزه‌های انتخاب شده هم بیشتر بیندیشند و همتی مضاعف برای رسیدن به وضعیت مطلوب لازم است.

 وی درباره شهرستان جدید پردیس گفت: پردیس شهرستانی تازه تاسیس است که انبوهی از مشکلات را دارد.

نماینده شهرستان پردیس با اشاره به مسکن مهر گفت: مسکن مهر همانند فرزندی ناخواسته است که در دولت‌های قبل متولد شد و امروز پس از گذشتن سالیان هنوز به سرانجام مطلوب نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب مسکن مهر باید تلاش زیادی شود، گفت: گام‌های بلندی از طرف دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس برداشته شده است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

 قانبیلی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم مصوبات مهمی که در کمیته برنامه‌ریزی استان در پردیس مصوب شده است، به مرحله اجرا برسد تا بخش مهمی از این کمبودها برطرف شود.

وی در خطاب به اعضای شورای استان تهران گفت: شوراها به عنوان بازوان توانمندی هستند و با سرلوحه قرار دادن شعار شورا یاوری و شورایاری از این پتانسیل عظیم به جهت سازندگی و حل مشکلات جامعه بهره ببرید.

انتهای پیام/

صحبت های  نماینده شهرستان پردیس در شورای استان تهران در تاریخ دوم بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار