رشته‌های جدید آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمود تقی‌پور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری، از افزایش رشته‌های جدید طی سال جاری در مراکز آموزشی این اداره کل خبر داد.

وی گفت: این رشته‌ها شامل، تعمیر تلفن‌همراه، اسانس‌گیری از گیاهان دارویی، جواهرسازی با سیم، پرده‌دوزی، چوقا بافی، زعفران‌کاری، مرصع‌کاری، تعمیر لوازم خانگی، قالی‌بافی پیشرفته، پرورش زنبور عسل و خاتم‌سازی می‌باشد.

تقی پور با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری، آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی و غیر دولتی به هنرجویان ارائه می‌کنند افزود: این آموزش‌ها با بهره‌گیری از اساتید مجرب و تجهیزات کارگاهی پیشرفته در شاخه‌های فرهنگ و هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات  ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان در ۱۳ مرکز آموزش دولتی، ۷۶ کارگاه ثابت شهری، یک کارگاه جوار صنعت، ۳۸۸ کارگاه جوار شهری، ۷۶ کارگاه جوار روستایی، ۱۴ کارگاه صنایع ضمن کار، ۷ کارگاه صنایع اصناف، ۱۶ کارگاه جوار دانشگاه، ۶ کارگاه جوار پادگان و ۱۷ کارگاه جوار زندان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

تقی‌پور اضافه کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری در بخش غیر دولتی چهارمحال و بختیاری، ۹۵۱ هزار و ۸۵۸ نفر ساعت، و در بخش دولتی نیز ۱۲ هزار و ۴۲۵ نفر ساعت آموزش‌ فنی و حرفه ای ارائه شد.

انتهای پیام/م

ارائه آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و غیر دولتی

برچسب ها: کشاورزی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار