دانش آموزان شهرستان ارسنجان با شیوه‌های صحیح مصرف دارو آشنا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غفاریان کارشناس واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان اظهار کرد: برای افزایش سطح آگاهی و اطلاع دانش آموزان در زمینه «مصرف به موقع داروها»، «مصرف نکردن خودسرانه دارو»، «چگونگی ایجاد مقاومت میکروبی» و «شناخت مسئول فنی داروخانه ها»، دوره‌های آموزشیِ «آشنایی با مصرف منطقی دارو ها» با حضور دانش آموزان ارسنجانی برگزار شد.

وی افزود: فرهنگ نادرست مصرف دارو در کشور، در کنار ارزان بودن دارو‌ها باعث شده سرانه مصرف دارو در ایران سه برابر استاندارد جهانی باشد.

غفاریان ادامه داد: بیماران ما تصور می‌کنند اگر پزشک، داروی بیشتری برایشان تجویز کند، روند درمانشان سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: باید به مردم آموزش دهیم که درمان همیشه به دارو نیاز ندارد، گاهی تنها صحبت کردن و به عبارتی «گفتار درمانی» بهتر از هر دارویی در بهبود حال بیمار، موثر است.

کارشناس واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی، از دانش آموزان خواسته شد دیدگاه‌ها و آثار خود در مورد مصرف منطقی دارو‌ها را در قالب نقاشی، داستان و شعر برای برگزاری نمایشگاه به واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان، ارسال کنند.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح دانش آموزی "مصرف منطقی دارو" در ارسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار