کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکا در تلاش است تا جریان وابسته به خود در منطقه را تقویت کند.

استقرار دائمی پایگاه نظامی و حمایت از داعش، دو هدف اصلی آمریکا در سوریه استسید جلال ساداتیان کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استقرار ارتش 30 هزار نفری آمریکا در شمال سوریه به بهانه مقابله با داعش، گفت: اینکه آمریکا قصد مقابله با داعش را دارد تنها ادعایی بیش نیست و این رفتار مداخله جویانه آمریکا تنها با هدف تثبیت داعش در سوریه انجام گرفته است.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه ایران و روسیه و برخی گروه ها بودند که توانستند داعش را از سوریه خارج کنند، افزود: آمریکا در تلاش است تا جریان وابسته به خود در منطقه را تقویت و یک پایگاه دائمی برای تثبیت جایگاه خود در سوریه ایجاد کند.

وی  درخصوص اخبار روزهای اخیر مبنی برتشکیل ائتلاف  آمریکا و کردها، تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی توان گفت همه کرده‌ها عضو این ائتلاف هستند و تنها بخشی از کردهای طرفدار بارزانی و مورد حمایت اسرائیل، آمریکا را همراهی می کنند.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: این نکته نباید فراموش شود که غربی ها، اسرائیل  و تا حدودی سعودی ها و ترکیه هم هر کدام به نوعی بر روی بخشی از این جریانات تأثیرگذار بوده و هر کدام در تلاش هستند جایگاه و پایگاه خاص خود را در منطقه حفظ  کنند.

وی در خصوص اینکه ائتلاف احتمالی ترکیه با کشورهای همسایه از جمله ایران، روسیه و سوریه برای مقابله با این مسئله گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه که ترکیه در برخی منافع با کشورهای همسایه منافع مشترکی دارد، فعلا حرفی از ائتلاف نمی زند و سعی می کند خود این موضوع را خاتمه دهد.

کارشناس مسائل منطقه اظهارکرد: در شرایط فعلی اصلأ نمی توان در مورد ائتلاف ترکیه با کشورهای همسایه برای مقابله با داعش و همپیمانانش حرف زد و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقتی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: تحولات منطقه ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار