مدیر فرهنگی و هنری و آموزشی منطقه آزاد ارس از برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ابراهیم نصیری مدیر فرهنگی و هنری و آموزشی منطقه آزاد ارس گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس ویژه ارسوندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان منطقه آزاد ارس در محدوده شهرستان‌های خداآفرین و جلفا برگزار می‌شود.

وی افزود:: این مسابقات با تاکید بیشتر بر مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه در سه گروه سنی زیر 10سال و زیر 15 سال وبالای 15 سال در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم، اذان و نهج البلاغه در ایام فاطمیه 25 و 26 بهمن ماه سال‌جاری برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۱۹ بهمن فرصت دارند در این مسابقات ثبت‌نام کنند.

نصیری گفت: تاسیس فرهنگسرای قرآنی در ارس و حمایت‌های جدی از فعالیت‌های قرآنی موسسات قرآنی و مساجد منطقه، مساعدت به برگزاری رویدادهای قرآنی، محافل و مجالس قرآنی، زمینه‌سازی حضور نخبگان و اساتید قرآن و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف از جمله تربیت مربی قرآنی، چاپ و توزیع مجلد قرآن کریم در مراکز فرهنگی، مشارکت و مساعدت در توسعه، تجهیز و احداث مراکز دینی و مذهبی اعم از مساجد، امام‌زادگان و حسینیه‌ها که در سه سال گذشته بالغ بر 27 میلیارد ریال بوده و برای منطقه‌ای با 10 مسجد فعال رقم بسیارقابل توجهی است، از جمله فعالیت‌های منطقه ارس در حوزه دینی است.

وی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ارس در سال‌جاری میزبان دومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور بود که با حضور 150 نفر از نوابغ قرآنی مناطق آزاد در شهر جلفا برگزار شد.

 

انتهای پیام/ش

منطقه آزاد ارس میزبان برگزاری مسابقات قرآنی

 

برچسب ها: تفسیرقران ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار