سومین نمایشگاه گروهی عکس «سوچ » چهارشنبه 4 بهمن ماه در گالری دیار سنندج برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ سومین نمایشگاه گروهی عکس «سوچ » از چهارشنبه چهارم بهمن تا دهم بهمن سال جاری در گالری دیار سنندج برگزار می شود.

ژینا مدرس گرجی موسس و مدیر گروه سوچ در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛گفت: گروه « سوچ» دربهار سال 1394 فعالیت خود را به صورت حرفه ای در سنندج آغاز کرد.

وی افزود: این هنرمندان تلاش می کنند با برگزاری سالانه نمایشگاه عکس و هنرهای چند رسانه ای به مضامین و موضوعات مختلفی در زمینه های مربوط به مسائل زنان توجه و تاکید کنند و امکان تقویت و همگرایی هنرمندان زن را از این طریق فراهم کنند.

مدرس گرجی بابیان اینکه اولین نمایشگاه این گروه در زمستان 1394 در سنندج برگزار شد، در رابطه با فعالیت های این گروه بیان کرد: «سوچ» نمایشگاه عکس جمعی از عکاسان زن است که از سوچ یا کنج های خود بیرون آمده و گوشه ای از دید زنانه خود را با عکس به نمایش گذاشته اند و به صورت جدی در این حوزه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: واژه «سوچ» در زبان کردی واجد معناهای مختلف و چند وجهی است. «سوچ» به معنای کنج، زاویه و تاوان است از همین رو می تواند بر وجوه مختلفی از وضعیت زنان همچون قرارگیری در حاشیه امور گوشه گیری و عدم دستیابی به فرصت های برابر در جوامع مرد سالار دلالت کند.

موسس گروه سوچ اظهار داشت: در حالیکه زنان، سوژه 85 درصد از آثار هنری جهان هستند، سهم زنان در میان تولیدات هنری بیش از 5 درصد نیست، به همین دلیل این گروه سعی دارد در کنار برگزاری های سالیانه خود که همواره با محوریت یک موضوع مشخص است بر اهمیت کار جمعی و برگزاری دوره های مختلف مطالعاتی و آموزشی تاکید کرده و شرایط حضور چند هنرمند زن داخلی و خارجی را به عنوان مهمان فراهم نماید.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه هنرمندان اصلی این گروه، خودم، شیلان برهانی، زهدیه حسامی وگلاله یونسی هستند، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه«اتومبیل و زن» در مقام مضمون اصلی نمایشگاه فرصتی است تا نسبت زن و اتومبیل از زوایای مختلف فرهنگی و اجتماعی و هم پیوند با تجربه های خود هنرمندان موضوع تجربه هنری قرار گیرد.

وی افزود:وی افزود: هانا نوری هنرمند اهل سنندج که سابقه همکاری با مجلات، روزنامه و آژانس عکس خبری را دارد، گوهر دشتی از عکاسان مطرح ایرانی در سطح جهانی و سودا دوغان از ترکیه بایک فیلم کوتاه مستند در مورد زنان راننده اتوبوس در شهر آدانا از مهمانان این نمایشگاه خواهند بود.

 

گفتنی است؛گالری دیار در سنندج، خیابان نمکی جنب پارکینگ طبقاتی،کوچه بن بست یاس واقع است.

انتهای پیام/ د م

سهم زنان در میان تولیدات هنری بیش از 5 درصد نیست 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.