مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح تکاپو از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار فرصت شغلی و جذب سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد تومانی در خراسان رصوی راه اندازی شد.

۲۰ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایحاد شد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرضا خلیلی در همایش طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار  افزود: در حوزه زیرساختی برای بخش فن آوری شبکه انتقال با ۳ برابر رشد از ۱۸۶ گیاگابایت به ۵۸۰ گیگابایت رسیده است.


وی گفت: ۲ میلیون ۷۰۰ هزار کاربر اپراتور ایرانسل در استان از سرویس‌های ۳G و ۴G استفاده می‌کنند و تا پایان امسال همه شهر‌های خراسان رضوی تحت پوشش این اپراتور قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان رضوی از توسعه ۷ برابری کاربران اینترنت در استان خبر داد و افزود: در سال ۹۲ فقط ۱۴۳ روستا در خراسان رضوی دارای اینترنت بودند و الان یک هزار و ۹۴۰ روستای از ۲ هزارو ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار اینترنت پرسرعت دارند که این موضوع باعث رونق کسب وکار و توسعه روستا‌ها خواهد شد.

مدیرکل بازریابی اپراتور ایرانسل هم در این همایش گفت: این همایش باهدف ایجاد فرصت همکاری برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، تولید محتوی فاخر وغنای محتوایی، بهره وری از پتانسیل‌های استانی و بومی سازی فضای کسب و کار برگزارشد.

باقر صمدی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و نوپا از شبکه اپراتور ایرانسل استفاده میکنند و این اپراتور بدنبال توسعه فضای کسب و کار در حوزه فن آوری است.

مدیر عامل سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری مشهد هم درادامه  این همایش گفت: در ماه گذشته تفاهم نامه‌ای بین استانداری، شهرداری و اپراتور ایرانسل باهدف توسعه زیر ساخت‌های شهر هوشمند مشهد منعقد شد.

محند جواد رجاییان افزود: برای سال اول ۵۰ میلیارد تومان در بخش توسعه فیبر‌های نوری، دکل‌های مخابراتی، ظرفیت وپهنای باند دستریی به شبکه و ایجاد شبکه IoT سرمایه گذاری تخصیص یافت.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری همایش طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.