نماینده حماس در ایران گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل و کشتار مردم فلسطین باید متوقف شود.

عادی‌سازی با اسرائیل باید متوقف شود/ هیچ مجالی برای همزیستی با رژیم صهیونیستی وجود نداردبه گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خالد قدومی نماینده حماس در ایران در همایش آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت که امروز دوشنبه 2 بهمن‌ماه در محل دانشگاه عالی دفاعی برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های 1947 تا 1967 شهر قدس در دو مرحله اشغال شد که بخش غربی در سال 47 و بخش شرقی هم در سال 67 تحت اشغال در آمد.

وی افزود: رژیم صهیونیستنی 60 هزار فلسطینی را از قدس غربی اخراج کرد و به ازای آنها یهودیانی را در اراضی و مسکن‌های فلسطینی‌ها اسکان داد.

قدومی ادامه داد: تعداد شهرک‌نشینان یهودی در سال 1948 از 84 هزار نفر به 197 هزار نفر در سال 1967 افزایش یافت. این بدان معناست که اسرائیل در این مدت 50 شهرک یهودی احداث کرده و بعد از سال 1967 هم محدوده قدس را به 104 کیلومتر مربع افزایش داده است، لذا می‌توان گفت این موضوع نتیجه تاراج 28 روستای فلسطینی بود.

نماینده حماس در ایران خاطرنشان کرد: در دهه 70، 80 و 90 میلادی محدوده شهر قدس توسط اسرائیل افزایش یافت، در حالیکه 72 کیلومتر آن از توابع قدس شرقی بوده است.

وی با اشاره به بودجه‌ای که اسرائیل برای قدس در نظر می‌گیرد، گفت: اسرائیل میلیاردها دلار بودجه برای شهر قدس اختصاص می‌دهد، به طوری که در سال 2009 یک میلیارد دلار هزینه در این شهر صرف کرد و از سوی دیگر هم سرمایه‌داران یهودی 30 تا 40 میلیون دلار برای قدس بودجه در نظر می‌گیرند که بخشی از آن توسط آمریکا تأمین می‌شود.

قدومی اظهار کرد: صهیونیست‌ها همواره همه چیز را به یغما برده‌اند، در حالیکه طبق منشور ژنو هرگونه دخل و تصرف اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی نامشروع است.

نماینده حماس در ایران تصریح کرد: درست است که می‌توان اقدام ترامپ در خصوص انتقال پایتخت اسرائیل به قدس را تصمیم خودسرانه توصیف کرد، اما این اقدام غیرمنتظره نبود، زیرا کنگره آمریکا در سال 1995 تصمیم یکسره درباره قدس اتخاذ کرد و قدس غربی و شرقی را در اختیار اسرائیل قرار داد و آن را به عنوان پایتخت یکپارچه این رژیم به رسمیت شناخت.

وی ادامه داد: پس از اینکه کلینتون به ریاست جمهوری آمریکا رسید، قصد داشت تصمیم‌گیری درباره فلسطین را به انحصار خود درآورد، اما براثر پافشاری یاسر عرفات این ترفند بی‌اثر شد و پس از کلینتون این موضوع مجددا در دولت اوباما مطرح شد که او هم از حامیان رژیم صهیونیستی بود.

قدومی خاطرنشان کرد: هیچ‌ مجالی برای همزیستی با اسرائیل وجود ندارد، چرا که هیچ وجه اشتراکی میان حق و باطل نیست.

نماینده حماس در ایران گفت: معتقدم باید از درون منطقه تصمیمی برای رفع مشکلات اتخاذ شود، نه اینکه عده‌ای از برون بخواهند برای ما تصمیم بگیرند.

وی متذکر شد: گروه‌های مقاومت همواره به فعالیت مقاومت خود ادامه می‌دهند، در عین حال معتقدم باید این فعالیت‌ها در حوزه‌های نظامی ادامه پیدا کند و کسانی که قلبشان برای فلسطین می‌تپد باید در کنار ما بایستند.

قدومی تصریح کرد: اقدامات بازدارنده دیپلماتیک در برابر آمریکا باید افزایش پیدا کند تا این کشور بداند که اقدامات نادرستی علیه فلسطین و قدس انجام داده است و باید حمایت خود را از اسرائیل سلب کند.

نماینده حماس در ایران متذکر شد: تاریخ کسانی که با خنجر عادی‌سازی روابط با اسرائیل زخمی به فلسطین وارد می‌کنند، فراموش نخواهد کرد، همچنین معتقدم که عادی‌سازی با اسرائیل و کشتار مردم فلسطین باید متوقف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر السعود
آخرین اخبار