تقاطع غیر همسطح جانبازان قائمشهر با اعتبار ۸ میلیارد تومانی در حال ساخت و قرار است و بزودی نه تنها مردم قائمشهر بلکه مسافران هم از ترافیک‌های سرسام آور این نقطه رهایی یابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، وجودشان درهر شهری دیگر عجیب نیست، طوری که اگر نباشند انگار چیزی از دست داده ایم، طرح‌هایی که سال‌ها و دهه‌ها در گوشه و کنار شهر‌ها خاک خورده اند و سهم ما فقط وعده‌هایی پوچ از مسئولی به مسئول دیگر بود.

 یکی از این طرح‌ها تقاطع غیر هم سطح جانبازان قائمشهر است.

اندر حکایات رفع گره ترافیکی شهر‌ها با ساخت تقاطع‌های مشکل ساز

در مسیر آبادانی و پیشرفت هر کشور ایجاد پل و تقاطع همسطح و غیر همسطح با کار کرد‌های خدماتی و رفاهی نقش مهمی در روان سازی و بهبود وضعیت ترافیکی محور‌های مواصلاتی ایفا می‌کند، تقاطع غیر همسطح جانبازان یکی از طرح‌هایی است که در  یکی از پر ترافیک‌ترین جاده های کشور با هدف رفع مشکل ترافیکی در ورودی شهرستان قائمشهر کلید خورد.

اندر حکایات رفع گره ترافیکی شهر‌ها با ساخت تقاطع‌های مشکل ساز

نارضایتی مغازه داران و کسبه اطراف میدان جانبازان قائم شهر

تقاطع غیر همسطح جانبازان قائم‌شهر یک سالی می‌شود که در حال ساخت است، اما کسبه و مغازه داران منطقه از همان ابتدا نسبت به ساخت این پل معترض بودند و ادامه اجرای آن را مانعی برای درآمدزایی خود دانستند.

مظفری از مغازه داران حاشیه روگذر جانبازان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، می‌گوید: با اجرای طرح روگذر ما باید مغازه‌های خودرا  ببندیم.

شریفی مالک ۳ باب مغازه اطراف میدان جانبازان می‌گوید: مستاجران با شروع ساخت پل، مغازه را تخلیه کردند.

صادقی راننده‌ قائم‌شهر به ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، می‌گوید: قرار بود با اجرای این طرح مشکل ترافیک برطرف شود اما جز ترافیک سنگین و خستگی نتیجه ای برای ما نداشت.

طرحی که تاخیر در اجرای آن نه تنها سبب افزایش بیش از اندازه بار ترافیکی که موجب هدایت مسافران و زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به خارج از حوزه شهری و خدماتی قائم شهر می‌شود.

خیری یکی از مسافران مشهدی می‌گوید: سال‌های گذشته که در این فصل از سال برای مسافرت به شمال می‌آمدیم اینقدر در ترافیک نمی‌ماندیم، ولی الان نیم ساعتی هست که در ترافیک هستیم.

اندر حکایات رفع گره ترافیکی شهر‌ها با ساخت تقاطع‌های مشکل ساز

اندر حکایات رفع گره ترافیکی شهر‌ها با ساخت تقاطع‌های مشکل ساز

توقف ۳ ماه و نیمه طرح تقاطع غیر همسطح جانبازان

پیمانکار طرح غیر همسطح جانبازان به توقف ۳ ماه و نیمه طرح به دلیل تاخیر در پرداخت بودجه و جا به جایی شهردار و اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی شهردار جدید و تهیه مصالح، طرح در اسرع وقت به اتمام می‌رسد.

اندر حکایات رفع گره ترافیکی شهر‌ها با ساخت تقاطع‌های مشکل ساز

۱۵ اسفند پایان ساخت تقاطع غیر هم سطح با اعتبار ۸ میلیاردی

مهدی محمدی فرماندار قائمشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه اجرای هر طرح عمرانی نارضایتی‌هایی را به همراه دارد، گفت: بر اساس مطالعات شواری ترافیک استان، میدان جانبازان با توجه به گره کور ترافیکی بهترین نقطه برای اجرای طرح تقاطع غیر همسطح بود.

وی با بیان اینکه ساخت روگذر تنها راه رفع گره ترافیکی میدان جانبازان بود، افزود: به دلیل بالا بودن سطح آب در این منطقه اجرای طرح به صورت زیرگذر مقدور نبود یا هزینه بسیار بالایی داشت.

فرماندار شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه تاکنون ۵ میلیارد و ۴۳۴ میلیون تومان به پیمانکار تحویل داده شد، افزود: ۲ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان از کل اعتبارات دولتی و مابقی از اعتبارات داخلی شهرداری است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترکیبی از مسیر رفت از بابل به ساری به صورت غیر همسطح و مسیر برگشت از ساری به صورت همسطح است، افزود: طرح تقاطع غیر هم سطح جانبازان با هدف کاهش بار ترافیکی این نقطه انجام می‌شود.

اندر حکایات رفع گره ترافیکی شهر‌ها با ساخت تقاطع‌های مشکل ساز

بهمن معین پور شهردارشهرستان قائمشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به پل روگذر ٧٥٥ متری جانبازان گفت: تقاطع غیر هم سطح جانبازان با قرارداد ۸ میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی ۵ دی ۹۵ به پیمانکار تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی در این فصل از سال با توجه به شرایط بارندگی و اتفاق‌های پیش بینی نشده با تاخیر اجرا می‌شود، افزود: طرح تقاطع غیر هم سطح جانبازان با ۹۰ درصد پیشرفت ۱۵ اسفند امسال به کار خود پایان می‌دهد.

اندر حکایات رفع گره ترافیکی شهر‌ها با ساخت تقاطع‌های مشکل ساز

ساخت تقاطع غیر هم سطح جانبازان که از ۵ دی پارسال شروع شد، بنا به گفته‌های مسئولان دهه اول اسفند امسال و پیش از آغاز مسافرت‌های نوروزی به بهره برداری می‌رسد.

گزارشی از مهسا اسبویی زنگیانی

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.