رئيس نظام پزشكى از هم‌گامى جامعه پزشكى با پرستاران براى احقاق حقوقشان خبر داد.

جاى خالى پرستاران در نظام پزشكى/ هم‌گامى جامعه پزشكى با پرستاران براى احقاق حقبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج فاضل رئيس سازمان نظام پزشكى در مراسم روز پرستار که امروز در سالن همايش هاى بين المللى برگزار شد، گفت: پرستارى و پزشكى در هم تنيده شده اند و جاى پرستاران در نظام پزشكى خالى است.

وى ادامه داد: پزشكى، بدون حضور پرستاران معنا ندارد، مطالبات پرستاران مانند پزشكان بر حق است و بايد به آن توجه كرد.

فاضل با بيان اينكه پرستاران كار حيات بخش و دشوارى دارند، عنوان كرد: تنها پرستاران هستند كه معناى سختى و دشوار كار اين حرفه را درك مى كنند، مراقبت از بيماران با ساعت كارى بالا جاى تقدير دارد.

رئيس سازمان نظام پرستارى خاطرنشان كرد: جاى پرستاران و پزشكان در قلب مردم است و پرستاران براى مردم عزيز هستند.

کمبود شدید پرستار در بیمارستان ها

وى با بيان اينكه در آموزش پرستارى وضع مطلوبى داريم، تاكيد كرد: اكنون در بيمارستان ها با كمبود شديد پرستار مواجه هستيم و از طرفمى شنويم كه شمار زيادى از پرستاران بيكار هستند و اين نوعى پارادوكس است.

فاضل افزود: خدمت به مردم، بزرگترين توفيق الهى است و با حفظ كرامت انسانى و احترام به مردم اين موضوع تحقق پيدا مى كند، اكنون در جامعه مشكلات اخلاقى داريم و متاسفانه سطح اخلاق رو به افزايش نيست، اين پرستاران و افراد تحصيلكرده هستند كه بايد آن را اصلاح كنند و با حفظ كرامت انسانى و حقوق مردم ممكن است.

رئيس سازمان نظام پزشکی تصريح كرد: بعد از انقلاب شاهد حضور پرستاران مرد در كشور بوديم كه بسيارى از گره ها و مشكلات را حل كرد، بايد توجه داشت كه وجود مردان در اين رشته بسيار حائز اهميت است.

وى يادآور شد: جامعه پزشكى با پرستارى همگام است تا بتوانند در احقاق حق خود موفق عمل كنند.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
بالاخره رئیس نظام پزشکی یا نظام پرستاری؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
خدا قوت درود بر شما
آخرین اخبار